Lexus aderă la grupul electricelor cu o versiune pe baterii a lui UX 300e. Iată ce promite aceasta.
Citește și:
Lexus a lansat prima mașină de serie disponibilă fără oglinzi laterale
Toyota RAV4 primește versiune plug-in hybrid și 80 de cai în plus
În cadrul Salonului Auto de la Guangzhou de anul acesta, Lexus a prezentat primul model electric din gama sa: UX 300e. Acesta va fi disponibil în Europa începând cu 2020.
Din punct de vedere estetic, UX 300e se diferențiază de versiunea standard printr-un set de jante cu design aerodinamic, elemente de protecție, o gardă la sol coborâtă cu 20 de milimetri și, firește, un port de încărcare – al cărui decupaj este diferit de cel al capacului pentru bușonul rezervorului. La interior, noutatea este reprezentată de instrumentarul de bord.
Diferența majoră are loc sub caroserie, unde UX 300e înlocuiește motorul termic cu unul electric, cu 201 cai-putere și 300 de Newtoni-metru. Acesta este alimentat de o baterie cu capacitate de stocare de 54,3 kWh, care îi conferă lui UX 300e o autonomie de 400 de kilometri, calculată în standardul NEDC; în curând vor fi publicate și valorile WLTP, anunță producătorul.
Bateria va putea fi reîncărcată în circa 50 de minute la o stație de 50 kW; în cazul realimentării la priza domestică (6,6 kW), procesul de încărcare durează aproximativ 7 ore.
Electricul UX 300e cântărește circa 1,9 tone, iar sistemul de suspensie a fost ajustat pentru a face față greutății ridicate și pentru a spori atributele dinamice ale mașinii, anunță Lexus. UX 300e va dispune de mai multe moduri de rulare (în funcție de nevoile și dorințele utilizatorului) însă nu intră în detalii.