Nu cred ca mai este cazul sa povestim ce inseamna M pentru BMW. Ne vom referi numai la ce aduce litera M pentru BMW X5 dar si pentru BMW X6: propulsorul V8 de 4,4 litri.
Acesta este capabil sa dezvolte 555 CP intre 5.750 – 6.000 rpm si ofera un cuplu maxim de 680 Nm, obtinut intre 1.500 – 5.650 rpm. Vorbim despre un motor bi-turbo care pentru prima data utilizeaza o galeria de evacuare comuna pentru ambele randuri de cilindri ale V8-ului; inventie botezata de catre BMW „Twin Scroll Twin Turbo Technology'. Astfel, turbinele si convetoarele catalitice sunt pozitionate in locul liber dintre cele doua randuri de cilindri in V, asigurandu-se in acest mod un raspuns prompt al motorului, demn de renumele M, putere constanta si o curba de cuplu larga.
Noul propulsor V8 bi-turbo beneficiaza de injectie directa de inalta precizie, gratie noii tehnologii, BMW EfficientDynamics. Motorul de 555 CP indeplineste normele de poluare Euro5.
Cutia de viteze automata care insoteste V8-ul bi-turbo dispune de sase trepte si este optimizata pentru performanta in utilizare, confort si cel mai important, pentru economia de combustibil.
Noile BMW X5 M si BMW X6 M dispun in premiera pentru BMW M GmbH de combinatia dintre BMW xDrive si BMW Dynamic Performance Control. In plus, X5 M si X6 M ofera sistem de directie Servotronic.
Vizavi de noile modele, nu trebuie sa uitam de look-ul sportiv al caroseriei cu structura speciala, gandita pentru siguranta maxima, materialele de calitatea, de Park Distance Control, sau de ultima generatie de iDrive.
Pe lista de dotari a noilor X5 M si X6 M vor fi prezente farurile adaptive bi-xenon, Head-Up Display, stopurile de frana adaptive si jantele de 20 inci cu anvelope runflat.