Maserati face tranziția către electric în stilul propriu: majoritatea producătorilor laudă silențiozitatea motoarelor, italienii le creează propriul sunet.
Citește și:
Frumusețe rară: ediția Royale pentru Maserati Quattroporte, Levante și Ghibli
Maserati pregătește un model pur-sânge pentru anul 2020. Iată primele imagini
Maserati GT își ia la revedere de la motorizarea V8 cu această ediție specială
Cele mai exotice mașini abandonate în București, de la Lotus la Maserati
Noile modele Maserati vor „împrumuta’ tehnologia autonomă a altui constructor
Lumea se schimbă, iar accentul (de altfel benefic) pus pe importanța emisiilor scăzute de carbon au un impact puternic asupra producătorilor de automobile. Mărcile care produc în serie mare deja investesc sume colosale pentru a face tranziția către electric. Cele cu caracter exclusivist au în plan electrificarea totală, însă nu se grăbesc.
Iar alții, precum Maserati, investesc resurse nu doar pentru implementarea sistemelor electrice pe modelele sale, dar caută să o facă în așa fel încât să nu-și piardă din specific. Într-un clip postat recent pe YouTube, spre exemplu, italienii ne împărtășesc sunetul viitoarelor motoare electrice ale sale.
Sună ca un Maserati? Ascultă-l în comparație cu oricare motor din gama existentă (sau chiar din cele anterioare) și vei realiza că nu, nu aduce nici a V6, nici a V8. Dar dacă-l pui lângă oricare motor electric și vei recunoaște sunetul de Maserati de fiecare dată.
Primul model care se va lăuda cu astfel de sunet va fi următoarea generație GranTurismo, pe care producătorul italian o va prezenta pentru prima dată în 2021. Nu știm care vor fi următoarele nume din gamă care se vor converti în mod similar, însă Maserati promite că nu va face în totalitate tranziția la motoare electrice.
Noi suntem curioși să aflăm ce poartă sub camuflaj modelul cu motor central pe care l-am văzut pentru prima dată în imagini acum câteva săptămâni, și pe care Maserati îl va prezenta anul acesta.
În imaginea de mai sus este prezentat Maserati Zéda, ediția de final a actualului GranTurismo