Maserati va fi prima marcă italiană care va concura în Campionatul ABB FIA Formula E începând din 2023.

vezi galeria foto

Începutul anului 2022 a consemnat anunțarea unui primului pas major pentru strategia mărcii Maserati de revenire în motorsport. Italienii tocmai au anunțat că Maserati va debuta în Campionatul Mondial ABB FIA de Formula E începând din 2023.


Având gene dezvoltate în lumea sportului cu motor și cu un trecut ancorat în spiritul competiției pure, Maserati este prima marcă Italiană ce va concura în Formula E. Întoarcerea pe pistă reînnoiește spiritul competitiv din ADN-ul Maserati.

Combinația dintre istoricul de neegalat al mărcii Maserati în lumea curselor – o marcă legată intrinsec de înalta performanță – și atitudinea sa inovatoare față de electrificare se aliniază perfect cu Campionatul Mondial ABB FIA Formula E, primul campionat dedicat exclusiv monoposturilor cu propulsie electrică.


Maserati va debuta în Sezonul 9 cu noul monopost Gen3, cel mai rapid, mai ușor și mai puternic model Formula E dezvoltat vreodată. Gen3 este cea mai eficientă mașină de curse din lume, având o serie de elemente de design, producție și tehnologie de ultimă oră.

Davide Grasso, CEO Maserati, a comentat: „Suntem foarte mândri că ne-am întors ca protagoniști în lumea curselor. Suntem alimentați de pasiune și inovatori prin natura mărcii. Avem o istorie lungă de excelență de clasă mondială în competiție și suntem pregătiți să stimulăm performanța în viitor.’ Grasso a continuat: „În cursa pentru mai multă performanță, lux și inovație, Folgore este irezistibil și este cea mai pură expresie a Maserati. De aceea am decis să ne întoarcem la curse în Campionatul Mondial de Formula E FIA, întâlnindu-ne clienții în centrele orașelor lumii, ducând Tridentul înainte în viitor’.


Alejandro Agag, fondator și președinte Formula E, a declarat: „Suntem mândri să primim Maserati în noua lor casă, printre sporturile cu motor de clasă mondială. Campionatul Mondial de Formula E ABB FIA este punctul culminant al curselor electrice. Oferă mediul perfect pentru cele mai dinamice și inovatoare mărci pentru a-și prezenta capacitățile tehnologice alături de ambițiile lor sportive.’


Maserati s-a născut pe circuit din îndrăzneala fraților Maserati și apoi a piloților săi. Debutul în lumea curselor a avut loc acum 96 de ani. Prima mașină de curse cu logo-ul Trident pe capotă a fost Tipo 26, model ce a debutat la Targa Florio în 1926, câștigând primul loc la clasa mașinilor cu motoare de până la 1.5 litri, avându-l pe Alfieri Maserati la volan.

31 de ani mai târziu, Juan Manuel Fangio devenea campion în Formula 1 cu Maserati în 1957. Ultima data când numele Maserati a fost văzut în lumea monoposturilor a fost alături de Maria Teresa De Filippis, prima femeie care s-a calificat într-o cursă de Formula 1 la volanul unui 250F.


Ultima apariție în lumea curselor a fost alături de modelul MC12, care a câștigat 22 de curse (inclusiv 3 victorii în cursa de 24 de ore de la Spa) și 14 titluri de Campion în clasamentul constructorilor, piloților și echipelor în campionatul de anduranță FIA GT din 2004 și până în 2010.

Angajamentul Maserati față de mobilitatea electrică este alimentat de un val de energie nouă, care acum accelerează pentru a rula la viteză maximă cu Folgore, gama completă de modele electrificate. Toate modelele noi Maserati vor fi disponibile și în variante 100% electrice, inclusiv Maserati Grecale, Maserati GranTurismo și GranCabrio și modelul supersport Maserati MC20.

CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE