Pentru 9 din 10 români, NU kilometrajul real este cel mai important criteriu în alegerea unei mașini

vezi galeria foto

Potrivit unui sondaj recent, doar 1 din 10 români consideră că istoricul real de kilometri este cel mai important lucru pe care trebuie să îl cunoască înainte de a cumpăra o mașină second-hand. Ceilalți 9 din 10 ar prefera să știe istoricul de daune al autoturismului.


Dacă ar avea de ales între a cunoaște kilometrajul real și istoricul daunelor unei mașini second-hand înainte de a o cumpăra, 9 din 10 români ar opta pentru a doua variantă. Aceasta este descoperirea unui sondaj realizat de platforma de verificări online Inspector Auto.

90% din cumpărătorii de mașini second-hand au declarat că ar prefera să știe istoricul de daune decât cel de kilometri. Este oarecum surpinzător să aflăm acest lucru, din moment ce cuvântul «kilometri» este pe buzele tuturor cumpărătorilor de mașini care ne contactează‘, spune Mihai Cune, fondatorul platformei.


 

Citește și

LEGEA RADARELOR: modificări importante! Nimeni nu mai scapă!

 Faci asta la volan şi te trezeşti direct FĂRĂ PERMIS pentru 90 de zile!

 

Potrivit acestuia, răspunsurile surprinzătoare primite în cadrul studiului s-ar datora în mare măsură informării eronate a clienților: „Marea lor majoritate nici nu știu că se poate afla istoricul de daune online, iar o altă parte importantă crede că daunele se trec în cartea de service. Nimic mai fals – în cartea de service se trec de obicei doar reviziile și rechemările în service‘.


Într-adevăr, un studiu publicat anterior de Inspector Auto justifică temerile cumpărătorilor. Statistic, problema daunelor nedeclarate este mult mai frecvent întâlnită decât cea a kilometrajului măsluit. Mai precis, studiul realizat pe un eșantion de 1.212 anunțuri cu mașini second-hand publicate online a dezvăluit că 60% dintre autoturisme aveau cel puțin o daună nedeclarată. Prin comparație, aproximativ o treime dintre vehiculele respective aveau kilometrii dați înapoi. În total, vorbim despre 4,74 milioane de kilometri „dispăruți’ ca prin magie.


De aseemenea, analiza respectivă a identificat segmentul de cumpărători români cel mai predispus la a fi înșelat de samsari prin astfel de trucuri.

Reprezentanții Inspector Auto susțin că astfel de mașini măsluite se vând în continuare ca pâinea caldă, în România, deoarece 55% dintre clienți nu efectuează o verificare tehnică și de daunalitate înainte de cumpărare.

Foarte mulți cumpărători nu au cunoștințe tehnice despre mașini sau despre legislație și se rezumă la a evalua cum arată mașina, ce dotări are și cât de frumoasă este povestea vânzătorului. Nu știu ce este acela un certificat de autenticitate și ce rol are sau ce acte să ceară vânzătorului. Din păcate, am observat că mulți cumpărători încă se încred în cărțile de service, deși acestea se pot falsifica cu 100-200 lei‘, a adaugat Mihai Cune.


Reamintim faptul că istoricul unei mașini second-hand poate fi verificat online, prin intermediul unor platforme precum InspectorAuto sau Istoric vehicul.

 

Sursa: InspectorAuto

CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE