În anul 1965, administraţia prezidenţială a Republicii Populare Române a achiziţionat din Uniunea Sovietică o limuzină de colecţie de 5,8 metri lungime, pentru a deservi deplasărilor dictatorului Gheorghe Gheorghiu-Dej în ţară şi străinătate.
Mașina marca ZIL 111 era o capodoperă la acea vreme. Limuzina era dotată cu geamuri blindate stratificate, cutie de viteze hidramată, aer condiţionat şi banchete îmbrăcate în piele, scrie atacdeconstanta.ro.
Limuzina folosită de Dej avea un motor în 8 cilindri, cu o capacitate de 6.000 de centimetri cubi la o putere de 300 cp şi atingea o viteză maximă de 180 km/h. Din păcate, Gheorghe Gheorghiu Dej nu a apucat să se bucure prea mult de mașina luxoasă întrucât a murit pe 19 martie 1965, la două luni de când îi sosise automobilul de lux.
Povestea limuzinei prezidențiale românești – ARO 304/306, mașina de suflet a lui Nicolae Ceaușescu
Nicolae Ceauşescu a preluat limuzina de la Dej, însă a folosit Zil-ul 111 în doar patru ocazii. Apoi, tovarășul a realizat că ar primi aprecierea poporului dacă ar sta într-o mașină mai ieftină, lucru pe care l-a și făcut.