Piața auto second-hand din România a fost întotdeauna deosebit de competitivă. Dacă până acum s-au adus nenumărate modele premium pe benzină sau motorină cu sute de mii de kilometri la bord, este doar o chestiune de timp până ce mașinile electrice SH cu rulaje impresionante vor fi aduse în număr mare în România.
Portalul InspectorAuto.ro a realizat un studiu în acest sens, care dezbate dacă merită cumpărată o Tesla de 4-5 ani vechime. Prețul de achiziție al acestora se află la mai puțin de jumătate față de cel al unui autoturism nou. Problema este că aceste exemplare ieftine au chiar și peste 400.000 de kilometri la bord.
Dar chiar și așa, modelele Tesla Model S și Model X rezistă destul de bine la uzură. Posesorii de Tesla din Belgia și Olanda au constatat că acumulatorii pierd în jur de 5% din capacitate după primii 100.000 de kilometri parcurși și încă 5% în următorii 200.000 km, ceea ce înseamnă ca exemplarele care au trecut pragul celor 300.000 de kilometri mai au aproximativ 90% din capacitatea bateriilor.
Citește și:
Parcare gratuită în București, pe timpul nopții – Primăria Capitalei a publicat proiectul
Ziua Poliției – Mesajul unui lider de sindicat: „Ne deplasăm la intervenții în coșciuge cu girofar
Amenzi mai mici pentru șoferi! Proiectul a fost adoptat tacit
Mașinile Volvo vor parca singure, dacă șoferul a consumat alcool
Istoric vehicul – aplicația RAR prin care poți verifica istoricul unei mașini
Printre mașinile incluse în studiu se află două Tesla Model S care au trecut deja de 500.000 de kilometri. Mai exact un Model S 100D cu 539.000 km și un P100D cu 507.000 km.
Din spusele lui Elon Musk, Tesla a simulat deja parcurgerea a 800.000 de km prin încărcări și descărcări repetate ale bateriei. Chiar și așa, acumulatorul avea o capacitate rămasă de aproximativ 80%. Cel mai probabil, în viața reală, mașinile care au depășit cifra de 600.000 de km încă mai au 80% din capacitatea bateriei rămasă.
Mihai Cune, fondator InspectorAuto.ro, este de părere că o Tesla cu 400.000 de kilometri rulați poate fi o opțiune serioasă ca achiziție second-hand pentru iubitorii de mașini electrice‘.
Important de știut este că mașinile electrice nu suferă de o mulțime din problemele care afectează mașinile convenționale, cum ar fi: uzura internă a motorului din cauza frecării pieselor în mișcare, distribuție, turbină, injectoare, filtru de particule, galerie de admisie, EGR, pompa de combustibil, catalizator, etc.
La o mașină electrică, singurele elemente care trebuie schimbate după sute de mii de kilometri sunt componentele suspensiei, discurile, plăcuțele de frână și filtrul de habitaclu. De asemenea, trebuie efectuată o revizie a sistemului de climatizare. Cele din urmă nu au costuri deosebit de mari în raport cu valoarea mașinii, însă componentele de suspensie ale modelelor Tesla ar putea fi mai scumpe decât celelalte piese de uzură, în special pe piața din România.
Indiferent ce mașină rulată vă doriți, vă sfătuim să o verificați într-un service autorizat înainte de a face achiziția.