Mașinile alimentate cu hidrogen beneficiază de mai multă autonomie decât vehiculele 100% electrice și se alimentează mult mai repede. Cu toate acestea, majoritatea constructorilor auto și-au conturat planurile de viitor în jurul celei de-a doua categorii. De ce nu sunt autoturismele alimentate cu hidrogen populare, din moment ce sunt așa eficiente?
Răspunsul îl oferă Stefan Hartung, directorul diviziei auto în cadrul Bosch. Într-un interviu acordat jurnaliștilor de la Automotive News Europe, acesta a detaliat complexitatea producției în serie a mașinilor cu pile de combustie:
Citește și:
România, țara șoselelor blestemate! La noi mor cei mai mulți pietoni și bicicliști
Vinieta de București: Cum îi poți spune Gabrielei Firea ce crezi despre noul său proiect
De senzație! Cum poți să păcălești radarul cu o…rochie
„Una este să aduci pe șosea o mașină cu pile de combustie, alta este să comercializezi tehnologia sau să o lansezi în producție de serie, mai ales dacă îți dorești autonomie ridicată, necesară în cazul camioanelor. Trebuie să o integrezi într-o structură hibridă, adică să alegi un echilibru optim între pilele de combustie, bateria sistemului electric și toate componentele de propulsie electrică. Un astfel de sistem îți oferă un plus de putere la deal și un plus de autonomie, dar este destul de complex‘.
În ciuda acestor provocări, Hartung ne asigură că este doar o chestiune de timp până când mașinile alimentate cu hidrogen vor cuceri piața. Directorul Bosch prevede o ascensiune majoră încă din următorul deceniu: „Credem că, în circa 10 ani, 20% dintre toate vehiculele electrice vor fi propulsate de pile de combustie. Este o soluție bună pentru electrificarea vehiculelor comerciale medii și mari, mai ales pentru parcurgerea unor distanțe mari‘.
Acesta precizează că tehnologia pilelor de combustie este avantajoasă nu doar în cazul distribuitorilor de marfă, ci și pentru persoanele fizice. Bateria mai ușoară, alimentarea mai rapidă, puterea și autonomia superioare sunt câteva dintre avantajele menționate de Hartung, prin comparație cu mașinile 100% electrice.
Un director al producătorului german de componente auto Continental este și mai optimist, convins că autoturismele cu pile de combustie chiar le vor detrona pe cele 100% electrice în curând. Acesta se bazează pe faptul că mașinile electrice oferă un raport performanță-preț nesatisfăcător.
Sursa: Automotive News Europe / Sursa foto: US Department of Energy