Jumătate dintre mașinile din România sunt mai vechi de 15 ani. Numărul acestora este în creștere

vezi galeria foto

Datele publicate recent de DRPCIV (Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor) arată că parcul auto din România este din ce în ce mai „bătrân’. Aproape jumătate dintre autoturismele care circulă pe șoselele noastre au o vechime mai mare de 15 ani, iar numărul acestora a crescut în ultimii doi ani, de când a fost desființat timbrul de mediu.


Potrivit bazei de date a DRPCIV, aproximativ 6,4 milioane de mașini sunt înmatriculate în România, în momentul de față. Dintre acestea, circa 550.000 sunt relativ noi (maximum 5 ani vechime), în timp ce peste 3 milioane au o vechime de peste 15 ani.

Practic, 45% dintre autoturismele care circulă pe șoselele României sunt „bătrâne’.

Numărul acestor mașini vechi a crescut în ultimii doi ani, de când s-a renunțat la timbrul de mediu. Procentajul lor a crescut de la 71% la 79%, în perioada 2017-2019, potrivit aceleiași surse.


Cele mai multe vehicule se încadrează în intervalul de vârstă 11-15 ani, anume 2,08 milioane. Cea mai îngrijorătoare categorie din punctul de vedere al poluării și al siguranței rutiere, cea a mașinilor cu o vechime de peste 20 de ani, cuprinde aproape 1,4 milioane de unități.

 

Citește și:

Probabil cel mai absurd hibrid pe care îl vom vedea vreodată

Cutie manuală versus automată: Care este cea mai bună opțiune?

Break versus SUV: Care este cea mai bună alegere pentru tine?

Cum să reduci costurile cu reparațiile mașinii?


Verificare rovinieta: Cum vezi dacă rovinieta mai e valabilă?

Bucureștenii vor plăti impozite mai mari

 

De asemenea, DRPCIV a publicat și lista celor mai populare mărci auto de pe piața autohtonă. Dacia este liderul clasamentului, cu 1,32 milioane de autoturisme înmatriculate. Medalia de argint îi revine lui Volkswagen, brand pentru care au optat 1,1 milioane de români. Podiumul este întregit de Opel, cu aproape 720.000 de autoturisme înregistrate în România.


Învechirea parcului auto era o consecință previzibilă în momentul în care timbrul de mediu a fost desființat. Acesta fusese introdus în 2013, după ce varianta anterioară a taxei auto fusese declarată ilegală de Curtea de Justiție a Uniunii Europene. În ianuarie 2017, președintele Klaus Iohannis a semnat decretul pentru eliminarea a 102 taxe nefiscale, printre care se regăsea și Timbrul de Mediu.

CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE