Specialiștii din domeniu ne anunță că mașinile autonome vor lua aproape complet locul celor convenționale până în anul 2050. Cu toate acestea, procesul de tranziție se anunță lung și anevoios, după cum ne anunță chiar oamenii implicați activ (ceilalți participați la trafic) într-una din zonele frecventate de primele mașini autonome testate.
Orașul San Francisco reprezintă epicentrul testării și dezvoltării mașinilor autonome, cu zeci de astfel de exemplare care străbat drumurile în lung și în lat fără un șofer prezent la bord. Producătorii își doresc să introducă și mai multe vehicule-taxi autonome, însă tehnologia nu este perfectă, iar proliferarea mașinilor de acest fel are un impact negativ asupra traficului de pe străzile orașului.
În ultima vreme, tot mai mulți angajați ai firmelor de transport public din San Francisco s-au plâns de situațiile frustrante în care au fost puși după ce rutele vehiculelor de pasageri au fost blocate în repetate rânduri, sau după ce vehiculele autonome au decis că manevrele pe care le-au efectuat în fața mijloacelor publice ar fi sigure, deși clar nu erau.
Cei mai afectați în această rămân totuși călătorii, oameni care se urcă într-un mijloc de transport, știind că ajung în timp util și la siguranță la destinația aleasă. Din păcate, situațiile incomode urmează să se repete tot mai mult, cel puțin până în momentul încheierii fazei de învățare a acestor noi tehnologii.
Totuși, dacă este să analizăm cifrele, doar 12 rapoarte au avut ca subiect „punerea în dificultate a mijloacelor de transport public de către mașinile fără șofer' în perioada septembrie 2022 – martie 2023, rezultând de aici 83 de minute de întârzieri directe.
Oficialii din San Francisco au declarat că vor să susțină noile tehnologii, dar mai întâi vor să vadă progrese în abordarea eșecurilor, cum ar fi opririle aleatorii în fața autobuzelor și tramvaielor.