Mini crossoverul Mazda CX-3 a fost construit până în 2021, atrăgând clienții cu stilul și calitatea japoneză. Când vine vorba de mașinile second-hand, este important să se potrivească aspectul exterior și tehnologia? Am testat un exemplar fabricat în 2019 cu un rulaj de 48.882 de kilometri aflat la prețul de 18.480 de euro.
O înfățișare elegantă nu trebuie să coste o avere. Cu mini crossoverul CX-3 din 2015, Mazda a abordat cu încredere un duel de la egal la egal cu producătorii premium în ceea ce privește aspectul. La fel ca frații săi mai mari de marcă, modelul cu cinci uși, cu o lungime de 4,27 metri, poartă limbajul de design Kodo, sportiv și elegant, cu o priză de aer mare în față și o linie laterală dinamică în ascensiune. Ceea ce, potrivit producătorului, amintește de obiectele vii.
Aceasta este mașina
O adevărată frumusețe. Interiorul oferă lumină, dar, din păcate, și unele dezavantaje. Pe de o parte, designul plăcut minimalist și farmecul habitaclului te inspiră, iar spațiul din față este bun pentru cei cu o înălțime de până la 1,85 metri. Pe de altă parte, spațiul din spate și din portbagaj este surprinzător de înghesuit. Senzația de spațiu și vizibilitatea suferă simțitor de pe urma unei caroserii care se îngustează brusc spre spate începând cu montantul B. Amestecul de materiale din interior nu este întotdeauna coerent în detaliu: plasticul dur din portbagaj creează un contrast neașteptat cu consola centrală cu spumă elaborată și cu asamblarea fără zgomote.
Ce oferă
Numeroase opțiuni de echipare derutante. Să trebuiască să alegi între echipările Prime-Line, Centre-Line, Exclusive-Line, Sports-Line Signature, Advantage și versiunile de top Homura și Kangei, precum și modelele speciale, este ca și cum ai cădea într-o capcană de marketing. Din fericire, spre deosebire de unii rivali europeni, CX-3 nu a fost niciodată dezbrăcat.
La bord se află întotdeauna jante de aluminiu de 16 inchi, aer condiționat automat și „cruise control’. În versiunea Sports-Line Signature pe care am condus-o, CX-3 își subliniază caracterul elegant cu faruri cu LED, scaune din piele, volan și scaune față încălzite, cameră de mers înapoi și sistem audio Bose. Funcțiile de asistență includ recunoașterea semnelor de oboseală și a semnelor de circulație, head-up display, sistem de navigație prin satelit, cameră de mers înapoi și avertizare privind unghiul mort și părăsirea benzii de rulare.
Cum arată acum acest pachet complet? Nu există aproape niciun semn de oboseală după 48 882 de kilometri. Suspensia este încă în formă, iar direcția și frânele răspund curat. Toate acestea indică atenția deosebită de care a dat dovadă constructorul japonez când a dezvoltat această mașină. De asemenea, rugina nu este o problemă, iar partea inferioară a caroseriei și punțile sunt imaculate. Conceptul neconvențional al motorului este tipic Mazda: motoarele Skyactiv-G cu compresie ridicată renunță la turbocompresor. Cu 121 CP, CX-3, care are o masă proprie apreciabilă de 1,3 tone, are un temperament moderat. Printre opțiunile privind transmisia se numără o cutie de viteze manuală precisă cu șase trepte sau una automată, tot cu șase trepte. Pe lângă clasica tracțiune față, era disponibilă și o versiune cu tracțiune integrală (AWD).
Modelul a fost revizuit cu atenție în 2020, când au fost introduse scaune mai bune, opțiuni de depozitare mai extinse și un sistem de încărcare inductivă pentru smartphone. Gama de motoare a fost redusă la un singur motor pe benzină cu patru cilindri, care dezvoltă 121 CP și dispune de tehnologia de dezactivare a cilindrilor.
Cum se conduce
În concordanță cu aspectul său, suspensia lui CX-3 are o notă sportivă. Configurația arcurilor și a amortizoarelor este destul de fermă, lucru subliniat și mai mult de jantele de 18 inchi. În oraș, manevrabilitatea suferă din cauza unui diametru de virare prea mare de 11,4 metri. Dar cum se comportă în extraurban? Acolo vă puteți bucura de un consum moderat, cuprins între 4,5 litri (motorină) și 6,5 litri (benzină premium). Cu toate acestea, în ciuda blocării electronice a diferențialului, versiunea cu tracțiune integrală nu prea se pretează ca substitut pentru un SUV: garda la sol de 15,5 centimetri nefiind deloc generoasă.
Care sunt problemele
Mazda Germania oferă o garanție pentru autovehicule noi de trei ani sau 100 000 de kilometri (care poate fi prelungită opțional cu 60 de luni), o garanție de trei ani pentru vopsea și o garanție de 12 ani pentru protecția împotriva ruginii. Defectele standard sunt puține și rare, iar calitatea este peste medie. Rar s-au auzit zgomote de zornăit de la sistemul de asigurare a trapei de pe acoperiș.
Direcția se poate întări uneori în timpul călătoriilor lungi. De asemenea, unii proprietari s-au plâns de zgomote de pocnituri de la puntea față. Un total de 14 rechemări în service au fost înregistrate la Autoritatea Federală Germană de Transport Auto (KBA).
Defecte tipice
1 Head-up display
Vibrațiile împiedică adesea o citire fără probleme.
2. Volan
Din păcate, uzura mult prea timpurie a îmbrăcăminții volanului este tipică. Se vede că Mazda a vrut să economisească la detalii.
3. Frâne
Contactul dintre plăcuțele de frână și discuri ar putea fi mai bun, nivelul de uzură fiind neobișnuit de ridicat.
4. Hayon
Masa acestuia afectează încă de timpuriu amortizoarele hidraulice.
Verdict
Atractiv și fiabil, CX-3 este o achiziție bună dacă vă puteți obișnui cu spațiul limitat disponibil și cu prețurile relativ ridicate la second-hand.