După lansarea recentă a noii Mazda CX-60 plug-in hybrid, niponii dezvăluie detalii proaspete apropo de cel mai interesant motor care va echipa SUV-ul. Este vorba de un propulsor diesel cu șase cilindri și capacitate cilindrică generoasă.
Pe numele său întreg e-Skyactiv D, propulsorul diesel dispune de o configurație cu șase cilindri în linie și are o capacitate de 3,3 litri. Pentru a respecta cele stricte emisii impuse de către Uniunea Europeană, Mazda CX-60 diesel va dispune de noua tehnologie DCPCI (Distribution Controlled Partially Premixed Compression Ignition). Astfel, motorul promite o eficiență termică de peste 40%.
Unitatea de 3,3 litri va fi disponibilă în două variante de putere. Prima produce 200 CP și transmite puterea exclusiv către puntea din spate, în timp ce versiunea mai puternică, cu 254 CP, va transmite puterea către ambele punți. Ambele versiuni vin cu tehnologie mild hybrid. De asemenea, cuplul maxim este de 550 Nm pentru ambele motorizări.
Atunci când este echipat cu motorul diesel cu 254 CP, CX-60 va accelera de la 0 la 100 km/h în 7,4 secunde, în timp ce acul vitezometrului se va opri în dreptul valorii de 219 km/h. În materie de consum, Mazda anunță cifre impresionante (WLTP) pentru motorul diesel: 4,3 l/100 km pentru unitatea cu 200 CP și 5,3 l/100 km pentru versiunea cu 254 CP.
Primele exemplare Mazda CX-60 cu motoare diesel vor sosi în showroomuri în prima parte a anului viitor.