Dupa prezentarea conceptului P1 la Salonul de la Paris, McLaren a continuat dezvoltarea succesorului lui F1 si ieri a prezentat primele teste pe circuit cu un prototip functional.
Urmasul celebrului F1, McLaren P1 va avea caroseria integral din fibra de carbon si nu doar celula centrala de siguranta ca la MP4-12C.
Propulsia va fi hibrida si va combina motorul V8 bi-turbo de la MP4-12C avand o putere crescuta de la 600 la 720 CP cu tehnologia KERS din Formula 1.
In primele fotografii se observa eleronul urias care se ridica la 300 mm pe circuit si la 120 mm pe sosea putandu-se inclina sub un unghi de 29 de grade. Alte doua flapsuri active sunt plasate sub podea in fata rotilor anterioare si se pot inclina cu un unghi intre 0 si 60 de grade.
McLaren promite o forta de apasare de 600 kg, de cinci ori mai mare decat a lui MP4-12C.
Principalii concurenti ai lui P1 vor fi Porsche 918 Spyder, propulsat de un V8 de 4,6 litri si 570 CP combinat cu doua motoare electrice de 90 kw in spate si 80 kw in fata (puterea toatala a ansamblului va fi de 795 CP) si succesorul lui Ferrari Enzo.