Mercedes-Benz ne demonstrează într-un video beneficiile renunțării la oglinzile clasice și montarea unor oglinzi digitale în loc.
Citește și:
Se aplică scutirea temporară de la aplicarea timpilor de odihnă. Ce șoferi se pot încadra
Cum pot scăpa de carantină șoferii de TIR care vin din „zone roșii’
Două Land Rover Defender tractează un TIR blocat de trei zile în deșert (VIDEO)
Reguli speciale pentru șoferii de TIR care vin din zonele puternic afectate de coronavirus
Răspunsul dur al unui șofer de TIR: „Pe șosele ne avem doar unii pe ceilalți!’
Ușor-ușor, am început să vedem o tehnologie — pe care de altfel o consideram demnă de mașini-concept — adoptată de modele de serie: oglinzile digitale. Audi e-tron a fost primul autoturism care s-a lăudat cu această dotare; iar acum, o altă electrică — mult mai mică, dar foarte simpatică — o oferă pe lista sa de dotări: Honda e.
Sigur, întrebarea „Chiar avem nevoie de camere în loc de oglinzi retrovizoare?’ rămâne valabilă. Răspunsul, în cazul autoturismelor, este deocamdată „Nu.’ Însă, în cazul transportoarelor de marfă de mari dimensiuni, acestea nu sunt (doar) un element șic, ci unul cu mare utilitate. Asta o demonstrează chiar Mercedes-Benz, cu noul Actros.
Tehnologia MirrorCam este oferită ca dotare standard pe noua generație a camionului, și presupune montarea unor camere de luat vederi în locul oglinzilor laterale. Imaginile de pe aceste oglinzi sunt trimise către ecrane verticale, prinse tot pe montanți, dar în habitaclu.
Beneficiile sunt numeroase, spune Mercedes-Benz. În primul rând, imaginile nu sunt distorsionate de ploaie și nu sunt obstrucționate de mizerie sau zăpadă, întrucât camerele sunt bine izolate. În plus, nu există nici problema înghețului, pentru că la temperaturi mai mici de 15 grade sunt încălzite automat.
În timpul virajelor, camera de pe interiorul virajului își modifică unghiul în așa fel încât să încadreze tot timpul capătul trailerului, pentru o mai bună vizibilitate. Apropo de vizibilitate, aceasta este sporită prin lipsa oglinzilor în exteriorul cabinei, așa cum este demonstrat în imaginea de mai sus.
Nu în ultimul rând, un beneficiul al lipsei oglinzilor convenționale este o aerodinamică îmbunătățită, care se traduce printr-o mai bună eficiență de consum: Mercedes spune că MirrorCam scade consumul cu până la 1,5%.