Mercedes-AMG a anunțat că va renunța la motorul V8 de sub capota lui C 63, dar promite că modelul va rămâne la fel de performant. Secretul este hibridizarea.
Citește și:
Mercedes AMG: acestea sunt singurele modele care NU vor primi versiunea sport
Vrem să o recunoaștem sau nu, motoarele termice pierd din ce în ce mai mult teren, fiind fie înlocuite cu, fie ajutate de unități electrice. Iar acest trend nu se aplică doar în cazul mașinilor de serie mare, ci și acelora sport.
Mercedes-Benz a anunțat anul trecut că va elimina treptat unitatea V12 din gama sa de oferte, întrucât V8-ul de 4,0 litri poate fi la fel de puternic, dar mai eficient pe partea de consum și emisii.
Acum, producătorul german vrea să reducă prezența V8-ului de sub capotele modelelor sale acolo unde nu este necesar. Spre exemplu, în clasa medie sport. După ce inițial producătorul ne-a pregătit anunțându-ne că viitoarea Clasă C va dispune de versiuni cu sistem hibrid, șeful diviziei AMG Tobias Moers a declarat că motorul de 2,0 litri va fi folosit și în modele din clasele mai mari.
Publicația engleză Autocar a aflat, prin intermediul surselor apropiate companiei, că AMG va introduce unitatea cu patru cilindri în linie și pe următorul C 63, versiunea cea mai sportivă a Clasei C. În acest moment, cel mai puternic motor cu patru cilindri de la Mercedes are 421 CP și 500 Nm și este găsit în modelele de clasă compactă (AMG A 45, AMG CLA 45 și AMG GLA 45).
Pentru a ajunge la cifrele oferite de motorul V8, ansamblul propulsor al viitorului C 63 va fi augmentat cu un sistem electric; cel mai probabil acesta din urmă va fi o versiune mai puternică a lui EQ Boost deja prezent pe modele AMG precum actualul E 53. V8-ul de pe actuala generație C 63 dispune de 510 CP și 700 Nm.
Despre următoarea Clasă C știm că va debuta cel mai probabil în toamna anului viitor, în cadrul Salonului Auto de la Paris. Versiunea AMG este așteptată pe finalul lui 2020.