Coupe-urile sunt din ce în ce mai mult la modă și mai dese pe străzi. Mercedes-Benz are în plan un nou astfel de model, cu adevărat spectaculos, denumit AMG GT4. Divizia de performanță AMG, cu sediul în Affalterbach, lucrează la dezvoltarea unui coupé cu patru portiere care să îmbine genele lui AMG GT cu cele ale lui CLS.
În 2018, când actualul CLS va avea un urmaș, AMG GT4 va fi gata pentru ultimele setări de finețe. Coupé-ul sportiv cu patru portiere va utiliza aceeași platformă cu CLS, va avea același ampatament, dar, cu toate acestea, sportivul construit de AMG va fi o cu totul altă mașină. Tehnologiile utilizate, echipamentul interior, materialele și finisările folosite vor fi special concepute pentru GT4. Acesta va fi un model exclusivist, sofisticat și va fi îndreptat spre segmentul de lux sau chiar superlux. GT4 va fi văzut ca un frate mai mare, cu patru portiere, al actualului coupe AMG-GT. Vezi în tabelul din prima pagină o comparație între cele două modele.
În ciuda similitudinilor cu CLS, GT4 va avea proporții distincte și un design original. Totuși, acesta nu va prelua soluția transaxle de la GT, cu motorul montat în față și cutia de viteze în spate, ci va adopta o soluție clasică. Pentru a păstra distribuția egală pe punți, motorul va fi montat central față, mult mai împins în spate față de CLS și se va lucra intens pentru un centru de greutate cât mai jos.
Dacă CLS poate fi asociat cu Clasa E din punct de vedere tehnologic, GT4 va fi cu totul altceva prin schimbarea completă a imaginii. Acesta va fi mai mult un Gran Tourer, mai jos, mai lat, cu proporții mult mai dinamice. Partea frontală va propune caracteristicile pe care le vom vedea la viitoarele modele AMG. Grila va fi o noutate pentru imaginea modelelor AMG și poartă denumirea internă de Panamericana. Partea din spate a lui GT4 va fi mai lungă, iar silueta nu va fi atât de radical conturată precum la GT.
Deși designul se putea realiza și fără un eleron, GT4 va integra o soluție cu un eleron retractabil în funcție de viteza de deplasare. Trenul de rulare, sistemul de direcție și cel de frânare vor avea ca bază de plecarea ceea ce Mercedes-Benz va oferi pentru viitorul E 63 AMG S. În lista de echipamente vor fi oferite o suspensie pneumatică, un diferențial autoblocant controlat electronic, suporți dinamici pentru motor, anvelope special dezvoltate și discuri de frână ceramice.
La fel ca și la CLS 63, viitorul GT4 va fi disponibil în două trepte de putere. Actualul motor V8 biturbo de 5,5 litri va fi înlocuit cu V8-ul biturbo de 4,0 litri pe care îl vedem sub capota lui AMG GT. Planurile actuale sunt ca versiunea finală să fie deja pe piață în 2019, iar informațiile ne arată că GT4 va avea circa 500 CP, în timp ce versiunea S va dezvolta în jur de 600 CP, valori care vor fi stabilite de evoluțiile viitoare ale propulsorului. Cea mai puternică versiune va fi capabilă să accelereze de la 0-100 km/h în doar 3,5 secunde, iar prețurile se vor situa între 120.000 și 140.000 de euro.
Sursa foto | ©Larson