Mercedes-Benz EQC a debutat oficial în fața unui public restrâns. Odată cu debutul, au fost publicate fotografiile de presă ale noului model și specificațiile tehnice.
Mercedes-Benz EQC 400 este prima variantă a noului model electric de la Daimler, membru proaspăt al gamei EQ. SUV-ul are două motoare electrice asincrone și oferă tracțiune integrală. Sistemul este denumit 4Matic, dar este diferit de concepție de tehnologia 4Matic folosită în restul gamei din Stuttgart.
Citește și:
Proiect la Primăria Capitalei: O zi fără mașini în București
Video: Vezi cum dispare un pod afectat de inundații
Volkswagen: Jumătate dintre modelele importante au omologare WLTP
Autostrăzi cu taxă în România: Cât va costa să mergi 100 de kilometri?
Lada Vision 4×4: Cum arată un SUV de clasă mică de la ruși!
Motorizările oferă un total de 408 CP și 765 Nm, suficienți pentru o accelerație de la 0 la 100 km/h în 5.1 secunde. Viteza maximă este limitată electronic la 180 km/h, mai puțin decât la viitorul Audi e-tron, un SUV electric al rivalilor din Ingolstadt care a intrat recent în producție.
Primele calcule preliminare plasează autonomia acestui model în modul 100% electric la 320 de kilometri conform primelor estimări, respectiv 450 km conform defunctului standard NEDC. Spre comparație, Jaguar I-Pace are 400 CP și o autonomie de 480 kilometri. Accelerația de la 0 la 100 km/h a lui I-Pace este realizată în 4.8 secunde și cuplul maxim este de 696 Nm. În România, un Jaguar I-Pace pleacă de la 77.945 euro cu TVA inclus.
Spre comparație, BMW iX3 anunță 270 CP și o autonomie de 400 de kilometri, iar încărcarea rapidă se face în 30 de minute de la o priză de mare putere. Audi e-tron anunță 355 CP și 561 Nm, respectiv capacitatea de a livra 402 CP și 664 Nm vreme de opt secunde. Audi e-tron poate accelera de la 0 la 100 km/h în mai puțin de șase secunde și are o viteză maximă de 200 km/h. Autonomia estimată a lui Audi e-tron este de 400 de kilometri, dar acestea sunt doar estimări, cel mai probabil conform normelor WLTP.
Acumulatorii lui Mercedes-Benz EQC au o capacitate de 80 kWh și sunt cu tehnologie Litiu-Ion. Folosind o priză CCS Combo de 110 kW, modelul poate fi încărcat de la 10 la 80% din capacitatea bateriei în doar 40 de minute. Aceste prize nu sunt atât de des întâlnite în România, iar cele care există funcționează la o putere mai mică. Odată ce aceste modele vor deveni populare, ne putem aștepta la și mai multe prize CCS de încărcare rapidă.
Desigur, Mercedes-Benz EQC are și un sistem de încărcare la curent alternativ, de 7.4 kW. Cei de la Daimler nu au specificat în cât timp se încarcă acumulatorii săi folosind această tehnologie. Însă, vom afla mai multe detalii luna viitoare, odată cu primele teste derulate cu acest model.
Prețurile noului Mercedes-Benz EQC ar trebui să fie dezvăluite în cursul acestei toamne. Rivalii săi sunt Jaguar I-Pace, Audi e-tron quattro și BMW iX3. Sigur, mai există și Tesla Model X, dar acesta nu este vândut pe piața din România, însă are dimensiuni comparabile și variante de putere comparabile.