Mercedes-Benz a prezentat conceptul GenH2 Truck, un camion cu celulă de combustie bazată pe hidrogen, cu performanțe comparabile cu ale camioanelor diesel și o autonomie de până la 1.000 km.
Autonomia de până la 1.000 km va fi asigurată de două rezervoare speciale de hidrogen lichid. Daimler preferă să utilizeze hidrogenul lichid deoarece acesta are o densitate energetică mult mai mare la același volum față de hidrogenul gazos.
GenH2 Truck are două rezervoare fabricate din inox cu o capacitate de stocare de 80 de kilograme (câte 40 fiecare). Rezervorul va avea două tuburi, unul în altul, conectate între ele și izolate prin vid. În versiunea de serie, sistemul de celule de combustie va furniza 2×150 kW, iar bateria de tracțiune va putea oferi temporar alți 400 kW.
Bateria de tracțiune va avea doar 70 kWh, suficient pentru rolul ei, de a oferi temporar putere suplimentară celei oferite de celulele de combustie, de exemplu la accelerări maxime sau la urcări cu camionul complet încărcat. Citește mai mult pe cargo-bus.ro.