Fabrica de anvelope Michelin din Zalău sărbătorește aniversarea a 40 de ani. Fabrica şi-a început activitatea în 1977 cu producția de anvelope și camere de aer sub numele Silvania, înainte de a deveni parte a Grupului Michelin în 2001.
A început apoi o nouă etapă a dezvoltării sale prin implementarea unor procese inovatoare și industrializarea unor noi produse. Aplicarea standardelor de calitate și a metodelor industriale Michelin, împreună cu investiția în dezvoltarea oamenilor, au contribuit la modernizarea fabricii din Zalău şi au deschis calea dezvoltării sale.
Rezultatele competitive ale fabricii de anvelope din Zalău au atras o nouă investiție de 33 de milioane de euro a Grupului Michelin. Acest nou proiect de investiții face posibilă producerea de noi modele de anvelope pentru segmentul de piață intermediar, inclusiv marca Tigar. Michelin Zalău Anvelope va deveni singura fabrică Michelin din Europa care va produce noile modele pentru nivelul inferior al segmentului intermediar, cu 100 de noi locuri de muncă create până în 2021.
„Acest nou proiect strategic al fabricii Michelin Zalău Anvelope marchează perfect cei 40 de ani de dezvoltare constantă, dedicarea oamenilor noștri, angajamentul lor față de inovație și sprijinul comunitar pe termen lung. Sunt foarte mândru că echipa Michelin continuă să contribuie la strategia de creștere a Grupului cu pasiune și experiență dovedită. Fabrica este acum pregătită să facă față noilor provocări prin instalarea de utilaje moderne, lansarea de noi mărci și implementarea unui nou model de afaceri care leagă fabrica direct de client.', a declarat Sean Parry, Directorul Platformei Industriale Michelin Zalău
Grupul Michelin şi-a început activitatea în România în august 2001, investind peste 400 de milioane de euro de-a lungul anilor pentru modernizarea uzinelor. În prezent, Michelin are în România aproximativ 3.300 de angajaţi, trei uzine, două la Zalău şi una la Floreşti, o reţea comercială şi un Centru de Excelenţă şi servicii partajate, care oferă servicii de suport pentru diferite entități Michelin din Europa. De asemenea, activităţile comerciale ale Grupului pentru Europa Centrală şi de Sud sunt coordonate de la Bucureşti (12 ţări).