Construcţia Autostrăzii Unirii în regim de parteneriat public-privat este imposibil de dus la bun sfârșit, iar populaţia nu trebuie amăgită, a declarat miercuri ministrul Fondurilor Europene, Marcel Boloş.
Citește și:
Bătaie în trafic între un șofer de autobuz și un smecher cu BMW (Video)
O soluție ar fi finanțarea parțială din fonduri europene, în condițiile în care cel mai mare proiect de infrastructură din România ar putea costa și 9 miliarde de euro.
Ministrul Fondurilor Europene a spus că soluția aleasă de guvernarea PSD pentru realizarea Autostrăzii Unirii este imposibil de aplicat și a dus la ‘timp pierdut și autostradă nefăcută’.
‘Sunt doi paşi concreţi care se vor realiza în acest an, unul va fi cel al continuării pregătirii documentaţiei tehnico-economice deja începute pe tronsonul Târgu Mureş – Târgu Neamţ. Documentaţiile tehnico-economice nu sunt simple, ele nu se realizează de pe o zi pe alta, procesul de pregătire durează doi-trei ani de zile. Al doilea lucru care sigur se va întâmpla va fi acesta legat de reglementarea capătului de tronson, respectiv a regimului de parteneriat public-privat care, după părerea mea, este imposibil de dus la bun sfârşit şi să asigure o implementare de 100% a proiectului. Trebuie gândită, împreună cu ministerele de linie implicate şi cu domnul prim-ministru, soluţia corectă de finanţare, pentru ca să nu amăgim locuitorii, populaţia din regiunile afectate cu astfel de soluţii. Regimul de parteneriat public-privat vedeţi unde a dus şi preocuparea vechii guvernări unde duce: timp pierdut şi autostradă nefăcută’, a declarat Marcel Boloş. Citește mai mult pe libertatea.ro