Vești bune pentru cei care concurează în CNRD cu Dacia Sandero de raliu! Modelul a fost actualizat pentru sezonul 2020.
În cadrul unei postări pe pagina oficială de Facebook a Federației Române de Automobilism Sportiv, au fost prezentate modificările efectuate pentru Dacia Sandero de raliu în configurația 2020. Este vorba despre un model omologat la fosta grupă N și toți concurenții care aleargă în Cupa Dacia vor putea să beneficieze de ele după ce le achiziționează și montează. Aceste modificări vor trebui trecute în fișa de omologare a modelului Sandero. Spre deosebire de Logan, Sandero de raliu a primit mai multe modificări la câțiva ani de la debutul competițional.
Noul Sandero RS – motor de 150 CP şi peste 200 km/h viteza maximă
Revenind la modificările pregătite pentru Sandero de raliu, acestea încep cu frâne pe disc pentru puntea spate. Această schimbare este dorită și de fanii Dacia încă de la apariția lui Logan, însă legislația în vigoare nu permite efectuarea unei modificări de acest tip pentru un automobil de stradă. Nu fără a-l reomologa în urma unui test dinamic la Registrul Auto Român, iar puțini pasionați de tuning ajung să facă acest pas.
Modificările pentru Dacia Sandero de raliu includ mutarea circuitului de frână în interiorul vehiculului, o frână de mână hidraulică și cu repartitor montat în habitaclu, injectoare de carburant cu o capacitate majorată și electronică Stand Alone E-Race integrată în carcasa de serie a unității ECU, cu tot cu cablajul de serie.
Surpriză! Dacia Sandero cu motor 1.6 litri turbo de 263 CP
În urma instalării electronicii de tip Stand Alone, motorul 0.9 TCe al lui Sandero va putea primi un nou soft de gestiune a injecției și a aprinderii, iar asta îi va permite dezvoltarea unui nivel mai ridicat de cuplu și putere, ceea ce se va traduce prin performanțe mărite. În următoarele două săptămâni va fi pregătit și acest soft, care va include și o variantă dedicată pentru versiunile echipate cu o turbosuflantă a cărei geometrie a fost modificată.
Pentru prima oară, România are un echipaj feminin la Campionatul European de Raliuri
Evident, toate aceste modificări sunt trecute apoi în fișa de omologare a vehiculului, iar cei care aleargă cu Dacia Sandero de raliu în Campionatul Național de Raliuri Dunlop nu vor putea să schimbe piese după bunul plac în scopul creșterii performanțelor vehiculului.
Întreaga idee a Cupei Dacia este de a asigura un material de concurs identic printr-o cupă mono-marcă și cu reguli stricte privind componentele și modificările care le sunt permise acestor autovehicule destinate competițiilor sportive.
Se anunță schimbări importante pentru următoarea Dacia Sandero
Rămâne să aflăm și puterea dezvoltată de motorul 0.9 TCe în urma aplicării modificărilor gândite pentru Cupa Dacia 2020, precum să aflăm și impresiile piloților care au avut ocazia să testeze noua specificație. Sub supravegherea promotorului acestei clase, George Grigorescu, piloții Andrei Mitre, Dragoș Popa, Artur Luca și Daniel Roșciuga au testat deja noul Sandero de raliu pe circuitul Titi Aur, după cum anunță chiar reprezentanții FRAS.
Echipa României a surclasat omologii din Germania și Spania la FIA Hill Climb Masters
Foto: FRAS