Până la urmă, primul Rolls-Royce electric din oferta casei are formă de coupe! Primele comenzi vor fi onorate în al patrulea trimestru al anului curent. Pare șocantă ideea de a-ți cumpăra un Rolls-Royce complet functional care nu mai are sub capotă „arderea internă' cu cilindree de 6,75 litri?
Nu ar trebui! Încă din anul 1900, fondatorul Sir Charles Royce a fost de părere că viitorul va aparține automobilelor cu propulsive electrică. El însuși deținea un vehicul Columbia Electric Carriage pe care îl aprecia pentru fiabilitate, lipsa fumului și deplasarea silențioasă. Iată că în prezent, cu mai bine de 120 de ani mai târziu, profeția lui Charles Royce a căpătat formă material inclusiv în oferta mărcii la a cărei înființare a contribuit domnia sa.
Pentru se asigura că primul automobil electric Rolls-Royce destinate comercializării nu-i va dezamăgi pe clenți, testarea rutieră a prototipului a acoperit nu mai puțin de 2,5 milioane de kilometri. Dacă luăm în considerare rulajul mediu anual al unui Rolls-Royce, rezultă că testele respective au acoperit un interval de timp de 400 de ani de utilizare.
Cei care au senzații amestecate cu privire la schimbarea principiului de propulsie începută prin lansarea lui Rolls-Royce Spectre, ar face bine să-și clarifice cât de curând opinia. Asta deoarece Rolls-Royce va mai păstra motorizări cu ardere internă în portofoliu numai până în 2030.
Revenind la Rolls-Royce Spectre, observăm că tradiționala mască de radiator impozantă este la locul ei, deși radiatorul pe care obișnuia să-l expună răcirii a dispărut din spatele său. Coeficientul de rezistență aerodinamică al lui Spectre este foarte redus, reprezentând un record în istoria mărcii pentru un vehicul de producție: Cx=0.25. Cât despre roțile masive, acestea au jante cu diametrul de 23 de inchi.
Structura autoportantă din aluminiu a caroseriei are o rigiditate superioară cu 30% față de cea deja cunoscută de la limuzinele actuale. Optimizarea respectivă a fost absolut necesară, data fiind masa considerabilă a pachetului de baterii (capacitate netă de 100 kWh) care a fost instalat sub podea. De asemenea, punerea la punct a suspensiei Planar a vizat păstrarea celebrului confort la rulare care a generat în timp epitetul de „magic carpet ride' pentru automobilele Rolls-Royce.
Bineînțeles, configurația două uși și patru locuri pentru o mașină cu lungimea de 5.453 mm subliniază caracterul extraordinar al lui Rolls-Royce Spectre. Masa proprie de 2975 kg nu va ajunge să fie sesizată în mers de către fericiții călători aflați la bord, deoarece propulsia cu tracțiune integrală asigurată de două motoare electrice mizează pe o putere de 585 CP și un cuplu constant de 900 Nm. Viteza de 100 km/h poate fi atinsă de la plecarea de pe loc în numai 4,5 s. Conform standardelor WLTP, autonomia este de 520 km. Din punct de vedere al prețului, Rolls-Royce Spectre se va situa între SUV-ul Cullinan și limuzina de top Phantom.