Nasser Al-Attiyah (Nasser Salih Nasser Abdullah Al-Attiyah) câștigă și ediția din acest an a celui mai cunoscut raliu din lume. Qatarianul și-a asigurat victoria de la Dakar la volanul unei Toyota Hilux.
Citește și…
Accidentele rutiere: pierderi enorme pentru statul român
VIDEO: Ce scrie pe airbag-urile Dacia
Mick Schumacher a semnat cu Ferrari
De ce șoselele nu crapă de frig în țările dezvoltate
Ce mașină conduce Cristi Borcea după ce a a ieșit din închisoare
Record mondial: cum arată cea mai lungă mașină construită vreodată
Românii nu învață pentru examenul auto
VIDEO: Șoferul unui Logan plătește scump o depășire prin dreapta
Încă din 2009, Raliul Dakar se desfășoară în America de Sud, iar ediția din 2019 a marcat 41 de ani de existența pentru cea mai dură competiție de rally raid din lume.
În acest an, competiția s-a desfășurat în exclusiv în Peru, iar pilotul din Qatar s-a impus pe parcursul traseului lung de 5.598 de kilometri, terminând cu cel mai bun timp după 12 zile de competiție și 3.094 de kilometri de probe speciale.
Anul acesta, campionul a participat alături de Toyota Gazoo Racing. Mașina pregătită de japonezi este propulsată de un motor V8 aspirat, alimentat cu benzină, amplasat în spatele punții față, dar care a fost dotat cu un regulator de admisie a aerului de 37 de mm, pentru a putea concura împotriva mașinilor cu motoare turbo-diesel.
Pilotul din Qatar a câștigat prestigiosul titlu și în 2011 alături de Volkswagen, dar și în 2015, când concura pentru Mini.
De asemenea, Nasser Al-Attiyah a câștigat două ediții ale Campionatului Mondial de Raliuri-2 (WRC2) în 2014 și în 2015, la volanul unui Ford Fiesta RRC.
Dar condusul nu este singurul talent al qatarianului. Acesta a participat la trei ediții ale Jocurilor Olimpice (2004, 2008 și 2012) la tir sportiv, proba talere, unde a câștigat medalia de bronz în 2012.
Pe podiumul ediției cu numărul 40 a Raliului Dakar s-au clasat Nami Roma (Mini) – locul 2 și Sebastien Loeb (PH Sport) – locul 3.
Singurul român care a participat la această ediție este Emanuel „Mani” Gyenes (clasa Moto), dar care a fost nevoit să abandoneze din pricina unui accident.