UPDATE – Daniel Ricciardo a fost descalificat, după ce monopostul său a consumat mai mult carburant decât limita de 100 kilograme/oră stabilită de regulament.
Asa cum a prezis Pirelli, in Marele Premiu al Australiei strategia castigatoare a fost una cu doua opriri la boxe cu start pe soft, schimb pe soft si apoi pe medium. Castigatorul cursei Nico Rosberg (Mercedes), dar si ceilalti doi piloti de pe podium Daniel Ricciardo (Red Bull) si Kevin Magnussen (McLaren) au terminat prima etapa din 2014 cu aceasta strategie.
Degradarea pneurilor din toate punctele de vedere a fost redusa maximum, in comparatie cu anul trecut, fenomenul de granulare aparand doar la cativa piloti, printre care si Rosberg, la pneul stanga-fata. Fenomenul de granulare, unul nelipsit din Formula 1, este cauzat de temperaturile scazute, iar Marele Premiu al Australiei s-a desfasurat la o temeperatura ambientala de 20 de grade Celsius, iar temperatura asfaltului a fost de 27 de grade la start, racindu-se progresiv pe masura desfasurarii cursei.
La Melbourne, toate compozitiile nominalizate de Pirelli s-au comportat bine de la start la sosire, conform asteptarilor, chiar daca sesiunile de calificare de sambata s-au desfasurat in mare parte pe ploaie. Toti pilotii au inceput cursa cu pneurile soft P Zero Galben, cu exceptia lui Sebastian Vettel (Red Bull) si Esteban Gutierrez (Sauber), care au inceput cu compozitia medium P Zero Alb. Strategia de cursa a fost influentata de iesirea pe circuit a masinii de siguranta, pentru patru tururi, obligand pilotii sa opreasca devreme pentru primul schimb. Jenson Button (McLaren) a exploatat cel mai bine strategia schimbului de pneuri si a reusit sa urce de pe 10 pana pe locul patru la finalul cursei.
Suntem foarte multumiti de comportamentul pneurilor noastre la Melbourne, in prima cursa din noua era a Formulei 1. Din cauza temperaturilor mai scazute, la unele masini la pneul stanga-fata a aparut o usoara granulare, dar acest lucru nu a afectat performanta pe termen lung. In cele mai multe cazuri acest fenoment a disparut pe masura ce s-a rulat mai mult. Pneurile de compozitie medium au fost folosite pe final de cursa pentru ultimul schimb. Echipele s-au aflat in fata unei noi provocari si sunt sigur ca vor continua dezvoltarea monoposturilor pentru etapele urmatoare pentru a maximiza performanta pachetului sasiu – pneuri’, a spus Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport.
Cei mai buni timpi ai zilei in functie de compozitie
Soft | Medium | Intermediare | De ploaie | |
1 | ROS – 1.32.478 | BOT – 1.32.568 | N/A | N/A |
2 | KVY – 1.32.634 | ALO – 1.32.616 | N/A | N/A |
3 | PER – 1.33.366 | ROS – 1.32.672 | N/A | N/A |
Cel mai lung parcurs cu un set de pneuri:
Soft | 35 tururi (A Sutil) |
Medium | 25 tururi (J Button) |
Intermediare | N/A |
De ploaie | N/A |
BAROMETRUL ADEVARULUI
Tinand cont ca o mare parte a calificarilor s-a derulat pe ploaie, a fost dificil de prezis care este cea mai buna strategie. Am spus ca se va pleca pe soft, se va schimba pe soft in turul 23 si apoi pe medium in turul 51. Iesirea masinii de siguranta a schimbat putin strategia echipelor, dar castigatorii au oprit de doua ori in Marele Premiu al Australiei. Pilotii din top 10 au ales varianta soft-soft-medium, cu exceptia lui Daniil Kvyat, locul 10, care a inceput cu soft, a schimbat pe medium si apoi a trecut din nou pe soft.