Iată că vorbele lui Antoine Lavoisier despre natură pot fi corelate și cu sistemul de frânare al mașinilor electrice.
Apeși pedala de frână și autoturismul tău opreste. Simplu, nu? Până la momentul popularizării vehiculelor hibride și electrice, sistemul de frânare funcționa doar cu ajutorul discurilor, plăcuțelor de frână și al lichidului hidraulic. Un sistem care este folosit și astăzi la toate vehiculele , dar în completarea căruia apare frânarea regenerativă.
Procesul clasic de frânare al unui autovehicul presupune frecarea dintre discurile mașinii și plăcuțele de frână. În urma acestui proces rezultă cantități mari de căldură care mai apoi se pierd. Chiar și disiparea corectă a acesteia a reprezentat o temă atent studiată de producători.
Pentru mașinile electrice sau hibride, în cazul frânării ușoare, acționează exclusiv sistemul regenerativ. Eficiența în cazul frânării regenerative este de aproximativ 70% (adică vei recupera 70% din energia pe care ai fi pierdut-o în cazul frânării normale). Până la 100%, 15% din energie este pierdută, iar restul de 15% este utilizată pentru conversie. Energia obținută în urma frânării autoturismului este mai apoi returnată în baterii și folosită pentru a aduce un plus de autonomie sau pentru a alimenta sistemele auxiliare (chiar și în cazul vehiculelor cu tehnologie mild hybrid).
Un alt avantaj afișat de frânarea regenerativă este reprezentat de uzura mai puțin pronunțată a componentelor de frânare. De regulă, plăcuțele de frână ale unei mașini electrice ajung să fie schimbate la un interval de aproximativ 100.000 de kilometri, iar, cel puțin teoretic, discurile originale pot fi folosite pe întreaga viață de utilizare a mașinii. Aici sunt răsplătiți șoferii care au un stil de condus preventiv și care utilizează tehnica one-pedal driving’ la mașinile care oferă acest mod de condus.
Frânarea este o componentă esențială în arhitectura mașinilor, fiindcă de ea depinde siguranța pasagerilor. De acest aspect extrem de important se ocupă Textar de mai bine de 100 de ani. Brandul a creat componente de frânare încă de la începutul secolului 19. Spre exemplu, știați că Ford Model T a frânat cu ajutorul componentelor Textar? Astăzi, gama tuturor constructorilor, implicit gama Ford, include și mașini electrice. Era normal ca Textar să se adapteze mobilității electrice, așa că este furnizor agreat pentru o mulțime de mașini electrice. Cel mai bun exemplu este gama ID a celor de la Volkswagen. Modele precum Volkswagen ID.3 și ID.4 frânează cu ajutorul componentelor Textar.
De regulă, plăcuțele de frână ale unei mașini electrice ajung să fie schimbate la un interval de aproximativ 100.000 de kilometri, iar, cel puțin teoretic, discurile originale pot fi folosite pe întreaga viață de utilizare a mașinii.