Nimic simplu aici: Pagani Utopia Roadster diferă considerabil de coupé prin caroserie, design și tratare stilistică.

vezi galeria foto

Alegerea între Pagani Utopia Roadster (noutate proaspătă) și Pagani Utopia Coupé (prezentat în 2022) nu poate fi făcută așa cum se face de obicei: vrei caroserie închisă – iei coupé-ul, vrei să stai la bord sub cerul liber – iei roadsterul. Ce-i drept, unii nu vor gusta de fel personalitatea „out of our world’ a celor două supersportive exotice și opulente – ei vor fi cei mai liniștiți și fericiți.


Ca să înlesnim eventual selecția, notăm că Pagani Utopia Roadster dispune de un hardtop detașabil și nu este mai grea sau mai puțin performantă decât coupé-ul – așadar, merită mai dihai să fie cumpărată. Preț de bază: 3,1 milioane de euro!

Prima apariție publică pentru Pagani Utopia Roadster este programată în cadrul fabulosului eveniment american Monterey Car Week, care se ține între 9 și 18 august (printre altele, acesta include Pebble Beach Concours dElegance, reuniunea The Quail, A Motorsports Gathering, cursa de automobile clasice Rolex Monterey Motorsports Reunion și licitația RM Sothebys Auction).


Dincolo de toate, luând în considerație fazele evolutive de referință ale supersportivelor produse de Horacio Pagani, aici avem de-a face cu proiectul C10 – un fel de a treia generație, preluând succesiunea seriilor C8 și C9. În realitate, configurația și proporțiile mașinii au variat doar sensibil de la o „generație’ la alta, iar schimbările tehnice semnificative nu au fost întotdeauna relevant evidențiate prin înfățișarea automobilului.

După ce Pagani a forțat limitele tehnologiei cu precedentele sale modele, Pagani Utopia/C10 propune altceva. În cazul său, tehnologia avansată este pusă în slujba unor concepte clasice ale sportivității. În sensul menționat notăm că Pagani Utopia are o cutie de viteze manuală cu 7 trepte produsă de Xtrac.


Pentru construcția structurii autoportante de tip monococă s-a recurs la cel mai avansat material compozit cu fibre de carbon armate, plus elemente fabricate din aliaje speciale Carbo-Titanium și Carbo Triax. Rigiditatea excepțională cunoscută de la generația C9 atinge astfel cote superioare cu până la 38% în cazul noului C10, masa proprie a vehiculului fiind de numai 1280 kg.


Pe capacele celor două chiulase ale motorului scrie caligrafic Pagani, dar furnizorul acestuia rămâne Mercedes-AMG. Acum, propulsorul V12 biturbo de 6,0 litri a ajuns să furnizeze 864 CP, punând la bătaie un cuplu maxim de 1100 Nm. Pe lângă prestațiile de nivel de top, aces motor se conformează și draconicelor norme antipoluare specifice Californiei – pentru că, desigur, destui dintre clienții lui Pagani locuiesc pe colo.

Toate acestea sunt ambalate într-un design neoclasic-luxos – premieră absolută pentru marca italiană. Exteriorul arată ca și cum Pagani ar fi creat un fantastic „prequel în stilul anilor 30-40 pentru C8 și C9. Înăuntru, pielea bicoloră, metalul lustruit, indicatoarele analogice multe la număr și sculpturalul schimbător de viteze aduc o tușă estetică antelebilcă furmos armonzată cu prezența LED-urilor ambientale și a ecranului de pe tabloul de bord. Încheiem cu felicitări suplimentare pentru designerul de interior care s-a abținut să trântească vreun mare touchscreen pe consola centrală. Fabulos interior, parcă rupt din romanele lui Jules Verne! Mai prozaic, unii vor considera că Pagani Utopia se inspiră din ceea ce a făcut Bugatti în trecutul apropiat – oricum, nu vedem ceva rău în asta.

CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE