Primăria Capitalei are în plan să construiască noi piste de bicicliști în următorii trei ani. Realizarea obiectivului se încadrează în cadrul Planului de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD), care permite accesarea de fonduri europene în perioada 2014-2020.
Citește și:
Jantă de aluminiu sau de oțel: Care este mai rezistentă?
Referendum în București pentru o nouă taxă auto: Când ar putea avea loc
Prețul carburanților s-ar putea plafona în 2019
Sebastien Loeb câștigă în Spania, marcând prima sa victorie în cinci ani
Șapte minute cu Subaru STI pe Transfăgărășan
Proprietarul unei Dacii 1310 a ajuns lefter din pricina amenzilor
Ce riști dacă nu ai scaun special pentru copii?
Cum se fură o Tesla Model S
Peste 48 de kilometri de piste pentru bicicliști vor fi construite în București. Bugetul acestei investiții se ridică la aproximativ zece milioane de euro, care sunt asigurați de la bugetul local și de la Ministerul Mediului.
Între 2008 și 2010, au fost cheltuiți aproape 11 milioane de euro pentru amenajarea a 122 de km de piste pentru biciclete. Acestea au fost amenajate necorespunzător și au fost închise, mai apoi, de către Poliția Rutieră pentru că nu respectau normele de siguranță.
În prezent, mai există doar 7 kilometri funcționali de piste de biciclete în București. Concluzia autorităților este că rețeaua actuală de piste de bicicliști din Capitală este slab dezvoltată și nu oferă perspectivă.
În cadrul noului proiect sunt incluse patru trasee noi, dar și 420 de locuri de parcare pentru biciclete.
-Traseu 1: Piața Victoriei – Bulevardul Aviatorilor – Bulevardul Beijing – Strada Nicolae Caramfil – Șoseaua Pipera;
-Traseu 2: Piața Victoriei – Bulevardul Iancu de Hunedoara – Ștefan cel Mare – Șoseaua Mihai Bravu;
-Traseu 3: Calea Victoriei – Bulevardul Regina Elisabeta – Splaiul Independenței – Bulevardul Națiunilor Unite;
-Traseu 4: Bulevardul Libertății – Piața Constituției – Bulevardul Decebal – Bulevardul Basarabia (Național Arena).
Oficialii au mai declarat și că ‘bicicliștii sunt participanți vulnerabili față de alte categorii de vehicule și au nevoie de o protecție specială împotriva accidentelor în care sunt implicate autovehicule. Soluția este separarea traficului bicicletelor de cel auto‘, titrează profit.ro