Se pare că șoferii care efectuează curse în regim de ridesharing cu ajutorul platformelor Uber și Taxify nu scapă de condițiile stricte impuse de autorități.
Citește și:
S-a terminat cu mașinile poluante – vor fi interzise în București
Acesta ar putea fi pseudonimul lui Dragnea Jr.: Cu ce se laudă pe internet?
București este pe primul loc în Europa la aglomerație
Codul Rutier 2019: Cât de mari vor fi amenzile?
Black Friday 2018: BMW i8 la ofertă!
Proiect de lege: amenzi pentru șoferii filmați în trafic
Noi oferte ANAF: Mașini de vânzare în noiembrie
O nouă propunere legislativă a fost înregistrată la Senat pentru dezbatere. Documentul face referire la aplicațiile online de tip ridesharing (Uber, Taxify, dar și altele) și, pentru a fi aplicat, trebuie să fie adoptat de Parlament și aprobat de Președintele României.
Documentul propus prevede, printre altele, că șoferii care efectuează curse cu ajutorul aplicațiilor Uber și Taxify au obligația de a deține un certificat de competență profesională, eliberat de Autoritatea Rutieră Română, asemenea taximetriștilor.
De asemenea, un operator autorizat să desfășoare acest tip de transport pe teritoriul României va plăti o taxă de 50.000 de lei, în fiecare an, către Ministerul Transporturilor, titrează Profit.ro.
De acum înainte, autoturismele care sunt folosite pentru astfel de curse de persoane vor fi inspectate tehnic anual, iar vechimea lor nu trebuie să depășească 15 ani.
Autoturismele vor fi inscripționate cu numele aplicației mobile, dar și al firmei prestatoare de servicii de transport în regim ridesharing. Totodată, șoferii acestor mașini vor fi obligați să încheie mai multe polițe de asigurare: polița de răspundere civilă legală, poliță de răspundere civilă auto și o poliță de asigurare pentru bunuri și persoane.
Ca și până acum, autoturismele care efectuează servicii de transport alternativ nu vor avea dreptul să circule pe benzile dedicate autobuzelor, dar nici să staționeze în stațiile de taxi.
Conducătorii auto trebuie să aibă cel puțin 21 de ani, să dețină permis auto categoria B de cel puțin doi ani și să aibă obligatoriu un cazier judiciar curat.
Propunerea legislativă prevede și impozitatrae veniturilor salariale ale șoferilor în conformitate cu Codul fiscal.
Totul s-a schimbat pentru Uber în urmă cu aproape un an când Curtea Europeană de Justiție a decretat că societatea este firmă de transport, nu companie digitală. Statele europene pot reglementa condițiile de furnizare a acestor servicii’.