Proiecte secrete: Noua generație BMW X5 – Din 2018

Ce? Un nou BMW X5? De această dată, ciclul de viață al actualului X5 va fi într-adevăr mult mai scurt. Generația curentă a fost prezentată în 2013, iar peste doar 5 ani de la acest moment, BMW va lansa o nouă generație care va utiliza noile tehnologii de construcție ușoară.

Viitoarea generație este dezvoltată sub codul G05 și va trece de la actuala platformă utilizată de mai multe modele BMW la inovativa arhitectură CLAR (Cluster Arhitecture). Acest nou sistem modular aduce mai multă rigiditate, o masă mai mică și mai multă flexibilitate în utilizarea noilor tehnologii. Bavarezii lucrează intens la această nouă platformă, deoarece ea va fi utilizată pentru Seria 3, 5, 6, 7, dar și pentru X3, X4, X5, X6 și X7. Practic, cu excepția lui X1, toate SUV-urile BWM viitoare vor avea sub caroserie noua arhitectură CLAR.

Cea de-a patra generație a lui X5 nu va deveni mai mare, ci mai spațioasă la interior. Noul design va fi extrem de atent dezvoltat din punct de vedere aerodinamic, pentru a genera o rezistență redusă la înaintare, cu scopul de a maximiza eficiența. Odată cu noua arhitectură cluster, BMW va introduce un mix de materiale scalabile: cu cât mașina este mai scumpă, cu atât materialele ușoare devin și ele mai scumpe. Pentru X5, asta va însemna un procentaj mai mare de aluminiu, diferite elemente din fibră de carbon aplicate în zonele cheie, dar și o serie de materiale speciale, inclusiv deja cunoscutul CFRP (carbon fiber reinforced plastic).

2018 bmw x5 larson foto(2)

 

 

De asemenea, X5 va utiliza punți mai ușoare, componente miniaturizate precum servomotorul sau compresorul de aer condiționat și o nouă structură de rezistență pentru scaune, ce reduce sensibil greutatea. Astfel, modelul de bază va avea o greutate de 1.980 kg, față de 2.070 kg, cât are în prezent.

La fel ca actuala generație, viitorul X5 va fi disponibil cu unități cu 4, 6 sau 8 cilindri. Motorizările cu 6 cilindri vor fi disponibile încă din toamnă, pe noul Seria 7. Totuși, motorizarea V8 de 4,4 litri va trece prin schimbări majore și va avea o cilindree redusă la 4,0 litri. Din bucătăria de zvonuri’ avem informații despre un diesel de 3,0 litri cu 4 turbine (din care două vor fi acționate electric) și 408 CP, care va fi utilizat pentru M50d. Pentru X5 M, puterea va crește la 600 CP.

Pentru gama viitoare de hibride, BMW nu va face experimente mari în cazul lui X5. Acesta nu va avea o versiune pur electrică, așa cum are Audi în plan, dar sistemul hibrid va fi foarte eficient. Actualul X5 va fi disponibil, în curând, cu versiunea X5 xDrive40e, care are un motor electric de 113 CP, dar viitoarea generație va avea unul mai puternic, de 130 CP. În plus, motorul pe benzină de 2,0 litri va crește ca putere, de la 245 CP la 258 CP, iar acumulatorii vor avea o capacitate mai mare, la același volum. Prețul acestui model se va încadra între versiunea xDrive30d și cea xDrive40d.

Sursa foto | ©Larson

Adaugă un comentariu