A treia generatie Audi TT debuteaza la salonul de la Geneva cu tehnologii inovatoare la motor si la plansa de bord, TT inaugurand conceptul Audi virtual cockpit’.
Noul Audi TT se apropie si mai mult de ideea de masina sport. Dupa ce la a doua generatie, masa a fost redusa cu 90 kg fata de prima generatie, la noua generatie – a treia – masa este mai mica cu inca 50 kg. Astfel, masa lui TT 2.0 TFSI este de numai 1230 kg. Noul TT este construit pe platforma MQB, toate versiunile avand punte spate multilink cu patru brate.
Dupa ce a intampinat probleme de aerodinamica cu prima generatie TT, care nu dispunea de suficienta apasare pe puntea spate la versiunile cu tractiune integrala, Audi ofera la noul TT un eleron mobil care se ridica automat la viteze de peste 120 km/h.
Plansa de bord este complet noua semanand cu cea a unui bord de avion cand este privit de sus. Ca si la conceptul de bord prezentat la CES 2014, gurile rotunde de ventilatie inglobeaza si comenzile instalatiei de climatizare. Scaunele sport cu tetiere integrate sunt standard, sunt amplasate mai jos si sunt mai usoare cu 5 kg. Optional la TT si standard la TTS sunt oferite scaune noi sport S cu sectiuni laterale foarte bine conturate si reglabile pneumatic. Noul volan multifunctional este plat in partea inferioara si are un airbag care ocupa cu 40% mai putin spatiu fara a compromite siguranta.
Exista doua variante de volan multifunctional, cea de top permitand soferului sa activeze aproape toate functiile fara a-si lua ochii de la drum.
A doua unitate de operare este noul MMI situat pe consola de la tunelul central. Soferul poate introduce usor destinatii utilizand touchpad-ul situat pe butonul principal, sistemul MMI recunoscand scrisul de mâna.
Suplimentar fata de operarea cu ajutorul panoului de control, Audi TT ofera o alta posibilitate: sistemul de control vocal. Pentru prima data la Audi TT, vocea este utilizata pentru comenzi simple, precum Take me to Munich’ sau I want to talk to Sabine’ – pentru a controla sistemele vehiculului fara a lua mainile de pe volan.
In locul afisajelor analogice, noul TT este prevazut cu „Audi virtual cockpit’ – panoul de bord complet digital impune noi standarde cu animatii dinamice si grafica precisa. Soferii pot alege intre doua moduri de afisare: in modul clasic, vitezometrul si turometrul sunt aduse in planul principal, iar in modul infotainment’ acestea sunt mai mici. Cu o rezolutie de 1.440 x 540 pixeli, ecranul TFT cu diagonala de 12,3 inci afiseaza imagini extraordinar de clare. In spatele acestuia lucreaza un procesor grafic Tegra 30, din seria Nvidia Tegra 3. In partea inferioara a „Audi virtual cockpit’ sunt indicate permanent temperatura exterioara, ora si kilometrajul. Tot acolo pot aparea diferite avertizari sau informatii.
Noul TT/TTS dispune de este a treia generatie a sistemului de control adaptiv al amortizoarelor, „Audi magnetic ride’. In comparatie cu versiunea anterioara, aceasta a fost imbunatatita in ceea ce priveste plaja, dinamica si precizia controlului, cat si operarea. Audi magnetic ride poate fi reglat în trei moduri (comfort – auto – dynamic) via Audi drive select, disponibil optional la TT si standard la TTS. Audi drive select modifica raspunsul motorului, al cutiei S tronic, al suspensiei Audi magnetic ride, al sistemului de tractiune integrala quattro si sunetul motorului. Audi drive select influenteaza de asemenea, în mod corespunzator, climatizarea si sistemul start-stop.
La start, Audi TT este oferit cu doua motorizari:
– 2.0 TDI cu 184 CP si 380 Nm. Accelereaza de la 0 la 100 km/h in 7,2 secunde si atinge 235 km/h. Consumul este de 4,2 l/100 km (emisii de 110 g/km). Corespunde normelor Euro 6.
– 2.0 TFSI cu 230 CP si 370 Nm. Poate fi combinat cu transmisie manuala cu 6 trepte si tractiune fata (0-100 km/h in 6 secunde, 250 km/h viteza maxima) sau cu transmisie automata S-Tronic cu 6 trepte si tractiune integrala (0-100 km/h in 5,3 secunde si 250 km/h).
TTS este propulsat de motorul 2.0 TFSI cu 310 CP si 380 Nm. Standard, se ofera transmisie manuala cu 6 trepte, optional fiind oferita o cutie S-Tronic care include si functie de launch control. Toate motoarele au sistem start&stop.