La finalul săptămânii trecute a avut loc lansarea pe piața din România a cele de-a cincea generații a pick-upului Mitsubishi L200, prilej cu care ne-am putut forma o primă impresie despre abilitățile noului model.
Mitsubishi L200: Scurtă prezentare
Dezvoltat într-un timp record de 28 de luni, noul L200 duce mai departe o tradiție puternică, atestată de cifre de vânzări solide. Generația precedentă, aflată pe piață din 2005, a fost comercializată în peste 1,3 milioane de exemplare în întreaga lume, dând dovadă de o fiabilitate remarcabilă chiar și în condiții extreme de exploatare. Însă cerințele pieței s-au schimbat în ultimul deceniu, clienţii de modele pick-up având acum așteptări mai mari de la aceste modele, în special în ceea ce privește confortul.
Introdus inițial de conceptul GR-HEV din 2013, designul noului Mitsubishi L200 păstrează aceeași expresivitate, folosind o compoziție complexă de linii bine definite pentru a crea un impact vizual puternic. Logoul mărcii este integrat elegant în noua grilă cromată, încadrată de farurile cu lumini de zi LED și proiectoare bixenon (echipamente opționale), iar spoilerul masiv accentuează impresia de forță.
Bena este la fel de bine proporționată – fără a sacrifica capacitatea utilă – iar blocurile optice spate se încadrează armonios în designul zonei posterioare.
Noul Mitsubishi L200 a crescut cu cca. 2 cm comparativ cu predecesorul său, atingând o lungime de 5,205 mm în cazul versiunii Double Cab. Bena are acum o adâncime mai mare, de 475 mm, iar lungimea totală a acesteia atinge 1.520 mm, echivalând cu 29,2 procente din dimensiunea totală a mașinii.
Pentru realizarea șasiului și a caroseriei au fost folosite oțeluri de înaltă rezistență care contribuie la menținerea masei proprii în limite rezonabile – de doar 1.875 kg în cazul versiunii Double Cab – îmbunătățind totodată și capacitatea de remorcare, de până la 3.100 kg. Rezistența structurală a noului Mitsubishi L200 a fost deja conformată de rezultatul obținut la testele EuroNCAP, unde noul pick-up japonez a înregistrat un scor total de 4 stele.
Disponibil pe piața din Europa în versiunile de caroserie Double Cab și Club Cab, noul Mitsubishi L200 oferă un habitaclu mai spațios și mai confortabil decât predecesorul său, grație numeroaselor îmbunătățiri aduse materialelor, structurii scaunelor și posibilităților de reglare ale acestora. Astfel, pernele și spătarele au dimensiuni mai generoase, tapițeria este mai moale și mai elastică, volanul este reglabil pe două direcții, iar poziția la volan oferă o vizibilitate mai bună.
Interiorul noului Mitsubishi L200 a trecut printr-un upgrade calitativ general, dispunând de materiale cu nuanțe puternice, cum ar fi plasticul cu aspect piano black. Antifonarea a fost, de asemenea, îmbunătățită, iar rigiditatea structurală superioară a șasiului diminuează și valoarea vibrațiilor care ajung în habitaclu.
Cea de-a cincea generație a lui Mitsubishi L200 are sub capotă o motorizare complet nouă, care se laudă cel mai mic raport de compresie atins de motoarele diesel din întreaga industrie auto (15,5:1). Cu o capacitate cilindrică de 2,4 litri, noua unitate cu patru cilindri în linie este disponibilă în două trepte de putere, de 154 CP, respectiv 181 CP. Cuplul maxim are și el valori impresionante, de 380 Nm în cazul versiunii de bază (constant între 1.500 și 2.500 rpm) și de 430 Nm la 2.500 rpm în cazul variantei de top. O altă noutate introdusă de noul Mitsubishi L200 este cutia de viteze manuală cu șase rapoarte disponibilă standard, care a fost dezvoltată pentru a spori performanța mașinii și de a reduce consumul de combustibil. Opțional este disponibilă și o versiunii actualizată a vechii transmisii automate cu cinci trepte utilizată și de Pajero.
În cazul versiunilor echipate cu tracțiune integrală, cutia de transfer este controlată acum electronic de la un comutator poziționat pe tunelul median denumit Super Select 4WD-II. Acesta oferă patru moduri de rulare: tracțiune spate, tracțiune integrală, tracțiune integrală cu diferențial central blocat și tracțiune integrală cu reductor. Opțional este oferit și un diferențial spate blocabil electronic.
Mitsubishi L200: Primele impresii
În cadrul evenimentului de lansare am avut ocazia să testăm noul Mitsubishi L200 atât pe șosea cât și pe suprafețe neasfaltate și off-road greu. Dinamica on-road a noului model este clar îmbunătățită comparativ cu predecesorul său, acesta dând dovadă de o stabilitate bună pe viraje, în ciuda faptului că rula descărcat. Antifonarea interiorului este remarcabilă pentru un pick-up, iar noul motor diesel de 2,4 litri oferă resurse bune de putere chiar și în versiunea de 154 CP. Cutia de viteze manuală are o timonerie precisă și o cursă scurtă, iar ergonomia generală a interiorului este bună.
Deliciul testului a fost însă parcurgerea traseului de off-road dificil pregătit de organizatori, unde noul L200 a demonstrat că poate depăși cu ușurință obstacole destul de intimidante la prima vedere. Sistemul de tracțiune integrală o motricitate excelentă, iar suspensia păstrează contactul roților cu solul, oferind și un nivel remarcabil de confort în teren accidentat. În plus, manevrabilitatea în teren accidentat este îmbunătățită și de direcția agilă (în limitele unui pick-up, desigur) și de raza de bracaj mică, cotată la 5,9 metri, care stabilește un nou record în segment.
Prețurile pentru noul Mitsubishi L200 pornesc de la 22.928 de euro cu TVA pentru versiunea Club Cab în varianta de echipare Inform și ajung la 33.258 de euro cu TVA în cazul versiunii Double Cab cu motorul de 181 CP și transmisie automată.
În linii mari, noul Mitsubishi L200 a progresat considerabil comparativ cu predecesorul său, devenind mai confortabil și mai polivalent, fără a neglija abilitățile off-road solide, care fac parte din ADN-ul Mitsubishi.
Mai multe detalii despre noul Mitsubishi L200 vor fi publicate într-unul din numere viitoare ale revistei Auto Bild.