Premiera mondială a celei de-a treia generații Porsche Cayenne a avut loc în seara zilei de 30 august. Obiectul evenimentului reprezintă un mesaj complex despre esența mărcii germane.
Stereotipurile prezentărilor pentru presă au mari șanse să îngroape ceea ce are mai important de transmis noul automobil la care ele se referă. De câte ori am mai auzit și vom mai auzi sintagme de felul „generație complet nouă', „o îmbinare de nivel și mai ridicat a sportivității cu confortul', „sistem multimedia inovativ cu conectivitate extinsă' și altele de acest fel – lesne de asimilat și de dat mai departe, dar lipsite de vreo relevanță anume? Ne-ar plăcea să le auzim mai rar și să vedem că sunt înlocuite de o abordare directă și bine pesonalizată a temei. În continuare, nu ne rămâne decât să va spunem cum s-a văzut apariția celei de-ta treia generații Porsche Cayenne din perspectiva Auto Bild.
Cu adevărat relevant este că noul Cayenne preia soluții conceptuale ale legendarei serii de modele sportive Porsche 911. Puntea spate direcțională, abordarea constructivă „lightweight', pneurile cu format diferit pentru roțile din față și cele din spate, perfecționarea tracțiunii integrale active (dotare standard) pentru rularea sportivă rutieră, sistem Porsche 4D Chassis Control și PDCC (Posche Dynamic Chassis Control) cu funcție electronică de inhibare a ruliului.
Pe latura confortului, suspensia pneumatică având perne de aer cu trei camere va oferi o filtrare a șocurilor mai bună decât în cazul oricăreia dintre generațiile precedente. În pofida creșterii complexității constructive, noul Cayenne este cu 65 kg mai ușor în comparație cu fostul model. Pentru debutul de carieră, Cayenne mizează pe două noi motorizări turbo cu configurație V6. Furnizând 340 CP, cea de 3,0 litri este cu 40 CP mai performantă față de versiunea de bază a vechiului Cayenne. Astfel dotat, automobilul e capabil să accelereze de la 0 la 100 km/h în 6,2 s (sau 5,9, dacă are pachetul opțional Sport Chrono). Alături de aceasta este propusă o motorizare biturbo de 2,9 litri care pune la bătaie 440 CP, ceea ce înseamnă 20 CP în plus față de ceea ce oferea fostul Cayenne S. Dotat cu pachetul Sport Chrono Package, noul Cayenne S accelerează de la 0 la 100 km/h în mai puțin de 5 s. Latura sportivă a mașinii este convingător susținută de cutia de viteze Tiptronic S cu 8 trepte, capabilă să ofere durate mai scurte în schimbarea vitezelor față de cazul generației vechi.
Noul Porsche Cayenne – capacitate off-road
Porsche Cayenne nu dă înapoi nici în fața incursiunilor pe teren accidentat. Demultiplicarea mai scurtă a primelor trepte de viteză facilitează evoluțiileîn offroad, împreună cu sistemul PTM (Porsche Traction Management). Alături de modul de rulare On Road, Cayenne mai dispune de câteva moduri destinate utilizării în diverse tipuri de teren: Mud, Gravel, Sand și Rocks (noroi, macadam, nisip și bolovani). Se poate interveni și manual, separat de aceste programe, pentru blocarea diferențialelor și adoptarea unor setări destinate incursiunilor offroad.
În interior, se face remarcat conceptul Porsche Advanced Cockpit, în care a fost integrat sistemul multimedia PCM (Porsche Communication Management) cu touchscreen de 12,3 inchi. Acesta oferă numeroase variante de personalizare, plus posibilitatea salvării a șase profile de utilizator diferite. Cât despre tabloul instrumentelor, acesta este dominat de un turometru amplasat în poziție centrală, în stânga și în dreapta acestuia aflându-se alte două ecrane cu diagonală de 7 inchi, destinate afișării unui spectru larg de informații.
Cât despre dimensiunile lui Cayenne, ampatamentul a rămas neschimbat, dar lungimea a crescut cu 63 mm, în timp ce înălțimea a fost redusă cu 9 mm. Astfel, deși are o statură impozantă, Cayenne insistă pe expresivitatea dinamică a siluetei sale. Ceea ce nu se vede pe dinafară: portbagajul oferă 770 litri, având 100 l mai mult decât al modelului precedent. Faruri cu tehnologie dinamică LED avansată (PDLS), un aresenal copleșitor de sisteme de siguranță și de asistare a conducerii, plus sisteme audio hifi furnizate de Bose și de Burmester și multe altele vin să demnostreze că Porsche Cayenne are pretenții elitiste serioase.
Cea de-a treia generație Cayenne este mai reprezentativă ca niciodată pentru ADN-ul mărcii și ne arată, dacă mai era nevoie, că un Porsche nu se face într-o zi. Nici măcar într-o generație – dacă ne amintim de primul Cayenne, blamat fiindcă un SUV Posche nu ar avea sens și pentru că semăna sesizabil cu generația contemporană VW Touareg. A doua generație Cayenne a trasat o direcție de evoluție inspirată, arătând că SUV-urile Porsche au sens pe deplin și iată, cea de-a treia, reprezintă acum o materializare fără fisură a filosofiei Porsche sub formă de SUV.
Porsche Cayenne – prezentare video