Lansarea noului Captur face parte din planul strategic al Groupe Renault Drive the Future (2017-2022) și este unul dintre modelele sale cheie. Noua generaţie are la bază platforma CMF-B şi acest lucru permite introducerea celor mai avansate tehnologii din cadrul Alianţei.
Noul Renault Captur – design şi dimensiuni
Cu aripi elegant conturate, linii laterale și cu plafonul personalizabil, care creează efectul ‘floating roof’, noul Captur este mai atletic și mai dinamic. Noua generaţie este mai lungă (4,23 m sau +11 cm) și are un ampatamentul mărit (2,63 m sau +2 cm). Volumul portbagajului este mărit la 536 litri (cel mai bun nivel din categoria sa), pe lângă cei 27 de litri de depozitare interioară.
Sub grila largită, bara de protecție primeşte o caracteristică funcțională sub forma a două deflectoare de aer în fața arcurilor roților. Acestea ajută la limitarea turbulențelor și la îmbunătățirea aerodinamicii, reducând astfel consumul.
Cu tehnologia 100% LED disponibilă încă de la primul nivel de echipare, farurile noului model păstrează semnătura luminoasă in forma literei C şi sunt completate de segmente ornamentale cu efect 3D.
În total, 11 culori de caroseriei, 4 culori de plafon contrastante și 3 pachete de personalizare externă vor fi disponibile la momentul lansării, oferind un potențial unic în acest segment de 90 de combinații posibile.
Noul Renault Captur – interior şi tehnologii
Cockpitul este înclinat ușor spre conducător şi dispune de o nouă consolă de bord. Noul SUV de segment B a primit ecranul multimedia de 9,3 inch şi un ecran digital în zona panoului de bord. Acest ecran color măsoară între 7 și 10,2 inch și oferă o metodă intuitivă de personalizare a experienței la condus. Versiunea de 10,2 inch include sistemul de navigație GPS afișat pe ecran.
Tabloul de bord al noului model a fost complet redesenat. În centru, banda orizontală găzduiește gurile de ventilație pe două niveluri separate, împreună cu elemente decorative personalizabile. În partea de jos a ecranului central, o atenție deosebită a fost acordată ergonomiei, cu butoane de tip pian și un reglaj al aerului condiționat, ușor accesibile conducătorului auto. Volanul este mai subtire datorită utilizării unui airbag mai compact decât în cazul modelului anterior.
Apar echipamente noi: oglinda retrovizoare fără ramă, frâna de parcare automată cu funcție auto hold’, cotiera centrală culisantă cu spațiu pentru depozitare, două prize USB și o priză de 12 V pentru pasagerii din spate sau chiar compartimentele pentru depozitare ale ușilor, fiecare dintre acestea putând depozita o sticlă de 1,5 litri.
Așa cum s-a întâmplat cu modelul Clio V, noul Captur propune un sistem de asistență la condus avansat. A fost implementat Asistentul în trafic și pe autostradă, un serviciu unic în segmentul SUV-urilor urbane și, în general, în segmentul vehiculelor polivalente. Oferind mai mult confort și în mod semnificativ mai putin zgomot de rulare în blocaje și pe autostradă, acest sistem avansat de asistență la condus constituie o primă etapă spre vehiculul autonom și va fi disponibil încă din momentul lansării Noului Captur.
Împreună cu echipamente ca noua camera 360° și sistemul activ de frânare de urgență cu detectarea cicliștilor și a pietonilor, Rear Cross Traffic Alert apare în premieră în gama Renault
Sistemele ADAS (Advanced Driver Assistance Systems) disponibile pe Noul Captur pot fi grupate în trei categorii: condus, parcare și siguranță. Împreună formează sistemul Renault EASY DRIVE. Setările lor sunt ușor de reglat de la ecranul tactil Renault EASY LINK.
Noul Renault Captur – motorizări
Gama propulsoarelor pe benzină include TCe 100 (100 CP și 160 Nm), TCe 130 GPF ( de 130 cp și 240 Nm) şi TCe 155 GPF ( de 155 CP și 270 Nm ). Motorul diesel 1.5 Blue dCi este disponibil în versiunile de 95 CP / 240 Nm și 115 CP / 260 Nm. TCe 100 poate combinat cu o cutie de viteze manuală cu 5 trepte, TCe 130 GPF poate fi configurat cu o cutie de viteze manuală cu 6 trepte sau cu o cutie de viteze automată cu dublă ambreiaj cu 7 trepte, iar TCe 155 GPF doar cu cutia de viteze automată cu dublu ambreiaj.
Captur va fi primul model accesibil în segmentul său care va fi oferit cu un motor plug-in hibrid. Sistemul este compus din noul propulsor pe benzină de 1,6 litri refăcut special pentru această versiune şi două motoare electrice de tracțiune, cu o cutie de viteze multimod ) și o baterie de 9,8 kWh. Captur E-TECH Plug-in poate rula 45 kilometri cu o viteză de 135 km / h în utilizare mixtă și 65 de kilometri în utilizarea urbană.
Noul Renault Captur va fi lansat în România la finalul anului 2019.