În primul rând, pentru relevanță și scurtarea fazei de industrializare, vehiculele destinate testării de anduranță înainte de lansarea fabricației nu au mai fost asmblate în regim de prototip, ci au fost luate direct de pe linia de montaj. Faptul a fost posibil prin extinderea ponderii procedurilor virtuale din faza de dezvoltare a automobilului.
„Prototipurile funcționale pentru testare, dintre care sunt produse de obicei câteva zeci, sunt în mod tradițional realizate într-o secție specializată de prototipuri. Chiar dacă am realizat vopsirea finală în atelierul nostru, chiar și primul exemplar Škoda Elroq a prins formă reală pe fluxul producției de serie, trecând inlcusiv prin linia de asamblare și atelierul de vopsire.’, subliniază project-managerul Milan Vostrý.
Dincolo de asta, noul SUV/EV de dimensiuni compacte al mărcii din Mladá Boleslav introduce o nouă perspectivă asupra designului auto sustenabil, prin utilizarea unor materiale interioare inovatoare, ca de pildă materialele Recytitan și Technofil. În același timp, materialele alese subliniază implicarea mărcii Škoda în protecția mediului și în reducerea amprentei de CO2 a autoturismelor sale. Astfel, scaunele și țesăturile tapițeriei sunt fabricate din sticle de plastic reciclate și, pentru prima dată, din îmbrăcăminte colectată de la consumatori și reciclată. Pentru Elroq, aceste materiale sunt prelucrate cu atenție, fiind transformate în fire și țesături noi, de înaltă calitate.
Oferta va include patru pachete Design Selection în care materialele sustenabile au o pondere mai mare ca niciodată. Acestea se numesc Studio, Loft, Lodge și Suite. Noua Škoda Elroq impresionează cu un interior spațios, definit prin linii simple și curate, conforme noului limbaj stilistic minimalist promovat de Škoda sub denumirea Modern&Solid.
Bineînțeles, sub caroserie se află platforma tehnică MEB a grupului VW. Variantele de motorizare sunt: Elroq 50 (tracțiune spate, baterie de 55 kWh, putere de 125 kW/170 CP, viteză maximă 160 km/h), Elroq 60 (tracțiune spate, baterie de 63 kWh, putere de 150 kW/204 CP, viteză maximă 160 km/h), Elroq 85 (tracțiune spate, baterie de 82 kWh, putere de 210 kW/286 CP, viteză maximă 180 km/h) și Elroq 85x (tracțiune integrală, baterie de 82 kWh, putere de 220 kW/300 CP, viteză maximă 180 km/h).
Indiferent de versiunea Škoda Elroq pe care o alegeți, încărcarea rapidă la sursă de curent continuu este convingătoare. Versiunile 85 și 85x oferă încărcare DC în flux de până la 175 kW. Bateriile tuturor celor patru variante de propulsie pot fi încărcate de la 10% la 80% în mai puțin de 28 de minute. Când Škoda Elroq este încărcată de la rețeaua casnică, prin intermediul unui wallbox Škoda Charger se obține un flux de până la 11 kW, iar după 5,5, până la 8 ore de încărcare veți avea o baterie plină și veți fi gata de călătorie. Autonomia anunțată oficial este de 560 km.