Deși mai sunt câteva săptămâni pâna la dezvelirea oficială a lui Opel Astra K, oficialii producătorului din Rüsselsheim vin cu o serie de detalii interesante cu privire la noul model. De această dată, Opel s-a axat foarte mult pe scăderea masei totale, iar la final au reușit să facă o Astra cu aproximativ 200 de kilograme mai ușoară, comparativ cu vechea generație.
Nemții au modificat structura celulei de siguranță a lui Astra, iar de aici au reușit să taie 77 de kilograme. Alături de acestea, alte 50 de kilograme au fost înlăturate prin folosirea unor materiale mai ușoare pentru suspensii, dar și din decizia de a nu utiliza panouri aerodinamice masive sub caroserie. Așa cum era normal, sistemul de evacuare a fost și el înlocuit, iar acum cântărește cu 4,5 kilograme mai puțin.
Citește și: Opel detaliază scaunele care vor echipa viitorul Astra K
Jantele și anvelopele folosite de Astra K scad și ele masa totală cu 11 kilograme, iar motoarele și transmisiile sunt și ele mai ușoare cu aproximativ 10 kilograme fiecare.
Citește și: Opel Astra K are un coeficient aerodinamic de 0,285
Cea mai importantă cură de slăbire efectuată la interior constă în modificarea scaunelor. Acestea sunt cu 10 kilograme mai ușoare decât cele precedente.
Citește și: Opel Astra K: O nouă generație la start – Update video