Opel OnStar va deveni funcțional în 13 țări din Europa începând cu vara acestui an

Prezent pe piața din Statele Unite ale Americii de aproape 20 de ani – extins ulterior și în Canada, China și Mexic – timp în care și-a demonstrat utilitatea în sute de milioane de scenarii, revoluționarul serviciu OnStar va deveni disponibil și pentru clienții Opel din Europa. Pentru început, 13 țări din vestul Europei vor avea acces la un centru situat în Marea Britanie, urmând ca ulterior, acoperirea să fie extinsă și către țările din estul Europei.

Ce este OnStar

Adoptat deja de șapte milioane de clienți din Statele Unite, China și Mexic, OnStar este un sistem care pune la dispoziția șoferului o mare varietate de servicii, precum apelarea automată la centrul OnStar în caz de accident și alertarea autorităților, asistență în cazul unei defecțiuni și diagnoză tehnică de la distanță, localizarea mașinii în caz de furt și instrucțiuni pentru navigație. Acest serviciu funcționează printr-o conexiune GSM (CDMA) și necesită un abonament de date celulare activ. Toate serviciile pot fi accesat prin apăsarea butonului albastru „OnStar’ sau roșu „Servicii de urgență’, prezente la baza oglinzii retrovizoare sau pe plafoniera mașinilor dotate cu acest sistem.

General Motors a dezvoltat OnStar în 1995, iar primele mașini dotate cu acest sistem au fost disponibile pe piața americană un an mai târziu, în 1996. Din 2012, pe piața din Statele Unite există posibilitatea achiziționării unui unui echipament OnStar aftermarket, care poate fi montat și pe modelele care nu au fost dotate din fabrică cu acest sistem.

Iată care sunt principalele funcționalități ale sistemului OnStar:

Servicii de urgență

Probabil cea mai importantă funcționalitate a sistemului este apelarea automată către centrul OnStar în caz de accident, când fiecare secundă poate face o diferență enormă. Astfel, sistemul – care este conectat la electronica mașinii prin interfața OBD II – analizează severitatea impactului și comportarea mașinii, trimițând către centru coordonatele GPS ale vehiculului, plus alte informații care poate asigura un răspuns al autorităților adaptat la fiecare situație particulară.

OnStar

Mai mult, în situația în care serviciile de urgență nu pot repera mașina în situații cu vizibilitate redusă sau acces greoi, operatorii OnStar pot aprinde farurile sau acționa claxonul. Iar în cazul în care ocupanții vehiculului rămân conștienți după producerea accidentului, aceștia pot fi puși în legătură cu persoana de contact în caz de urgență în timpul în care așteaptă sosirea paramedicilor. OnStar oferă și o funcția de descuiere a mașinii de la distanță, pentru a permite desfășurarea operațiunile de salvare atunci când ocupanții și-au pierdut conștiența.

OnStar 1

Localizare în caz de furt

Mașinile dotate cu sistemul OnStar pot fi localizate imediat în caz de furt, iar funcția de imobilizare electronică oferă o asigurare suplimentară, pentru că împiedică pornirea motorului (după ce acesta a fost oprit). Acționarea claxonului și aprinderea faurilor poate ușura găsirea vehiculului chiar și atunci când este ascuns într-o clădirea, garaj sau parcare publică.

Serviciul de localizare se poate dovedi extrem de util și în momentele în care posesorul uită poziția în care a parcat. De asemenea, descuierea de la distanță poate fi extrem de utilă în caz de uitarea cheilor în mașină sau pierderea acestora, eventual la mii de kilometri de casă – unde țin cei mai mulți cheia de rezervă.

Asistență în caz de defecțiune și diagnoză tehnică la distanță

Fiind conectat la interfața OBD a mașinii, sistemul OnStar poate oferi informații prețioase în cazul unei defecțiuni. Astfel, operatorii îi pot informa pe conducători când pot continua să conducă până la cel mai apropiat service auto deși există un mesaj sau un martor de eroare aprins în bord. Iar atunci când mașina rămâne imobilizată în drum, serviciul OnStar poate trimite un echipaj de asistență rutieră pentru tractarea mașinii.

Instrucțiuni de navigație

Sistemul OnStar poate fi folosit și pentru instrucțiuni de navigație. Deși pare o funcționalitate redundantă în condițiile în care majoritatea mașinilor noi dispun de sisteme de navigație integrate în sistemul de infotainment, apelarea centrului OnStar oferă informații complexe privind punctele de interes din zonă. În cazul în care sistemul de navigație a mașinii nu dispune de o hartă pentru zona tranzitată, un simplu apel către operatorii OnStar va asigura descărcarea hărților necesare. Și pentru că există situații în care sistemul de navigație nu este suficient de explicit în instrucțiuni, suportul unui operator OnStar poate ușura mult găsirea unei anumite adrese într-o zonă necunoscută.

Opel a anunțat că sistemul OnStar va fi gratuit în primul an de utilizare, iar ulterior va fi oferit sub forma unui abonament lunar, ale cărui costuri nu au fost însă precizate. Centrul OnStar din Luton, Anglia, va deveni operațional din luna august a acestui an, preluând apelurile pentru cele 13 țări care vor intra în program: Austria, Belgia, Elveția, Franța, Germania, Irlanda, Italia, Luxemburg, Marea Britanie, Olanda, Polonia, Portugalia și Spania. Primul model Opel care va oferi serviciul OnStar pe piața Europeană va fi noul Astra, programat să debuteze în cadrul Salonului Auto de la Frankfurt, în septembrie.

Adaugă un comentariu