Secția Mercedes-Benz Classic din cadrul Retromobil România este de departe cea mai numeroasă din club, peste 300 de vehicule istorice fiind înregistrate în prezent, iar numărul acestora crește văzând cu ochii. Dovadă în acest sens stă și popularitatea întâlnirii Mercedes-Benz Classic din acest an, pentru care vechea locație din Piața Mică a orașului Sibiu a devenit neîncăpătoare, așa că organizatorii și-au mutat tabăra în Piața Mare. Peste 50 de automobile Mercedes-Benz de toate vârstele s-au prezentat sâmbătă, 21 mai, în centrul frumoasei urbe din Ardeal, trezind un val imens de simpatie din partea publicului.
Vezi cum a fost la întâlnirea Mercedes-Benz Classic din 2015
Spre deosebire de întâlnirea Dacia Clasic de acum două săptămâni, organizatorii întâlnirii Mercedes-Benz nu au pus restricții de vârstă pentru mașinile expuse în piață, așa că diferența dintre cea mai bătrână și cea mai tânără dintre Stele a fost de fix 80 de ani.
Unul dintre cele mai admirate modele de la întâlnirea Mercedes-Benz Classic a fost un 200C din 1936, aflat în posesia domnului Rocco Nuzzi, care l-a restaurat meticulos și i-a redat strălucirea de altădată. Mai impresionant este că mașina a venit pe roți din București, iar bătrânul motor de 2,0 litri, cu șase cilindri în linie, pornește instantaneu și funcționează mai fin decât la multe dintre automobilele moderne.
Cei care au trecut sâmbăta trecută prin Piața Mare din Sibiu au avut ocazia de a vedea și evoluția modelului Mercedes-Benz Clasa E de-a lungul a opt generații. Astfel, la întâlnirea Mercedes-Benz Classic au fost expuse într-o ordine cronologică modelele „Ponton’ (W120, 1952-1962), „Bot de Cal’ (W115, 1968-1976), „Cobra’ (W123, 1976-1986), W124 (1984-1995), W210 (1995-2002), W211 (2002-2009), W212 (2009-2016) și noua Clasă E (W213), abia ajunsă în România. Singurul absent a fost reprezentatul generației „Coadă de Rândunică’ (W110), însă pentru a oferi o idee despre cum a evoluat designul Mercedes-Benz în acea perioadă, organizatorii au expus o Clasa S din acea perioadă (W111), restaurată impecabil de un colecționar din Suceava.
Cel mai popular model din piață a fost de departe W123, confirmând încă o dată fiabilitatea sa legendară, care-l face să poată fi utilizat și astăzi ca mașină de zi cu zi. Multe dintre acestea au rulaje mai mari de 500.000 km și funcționează foarte bine, iar starea excelentă de conservare a interioarelor originale este uluitoare pentru un automobil de acum trei decenii.
Nu au lipsit nici exoticele Mercedes-Benz SL și SLC, cu motoarele lor V8 care au sedus publicul la fiecare pornire. Valoarea acestor modele a intrat deja pe o linie ascendentă, iar exemplarele aflate într-o stare bună de conservare sunt din ce în ce mai râvnite printre colecționari.
Amatorii de coupé-uri au putut admira variantele cu două portiere ale generațiilor W114, W123 și W124, dar și actuala generație a Clasei E Coupé, pe care chiar noi am infiltrat-o printre modelele expuse.
Dincolo de expoziția din Piața Mare a orașului Sibiu, întâlnirea Mercedes-Benz Classic este și un prilej foarte bun ca posesorii de Stele să se cunoască mai bine și să împărtășească experiențe alături de mașinile iubite. Într-un colț de rai aflat la 20 km de Sibiu, la tabăra de la Râul Sadului, împătimiții de modele Mercedes-Benz au retrăit în tihnă istoria de peste 120 de ani a mărcii germane, de la originalul Benz Patent Motorwagen din 1883, până la „cea mai inteligentă mașină din lume’, noua Clasă E.