Piaţa automobilelor din România a crescut cu 7,4%, în 2018, la peste 8,2 milioane vehicule, dar infrastructura rutieră nu poate ţine pasul cu această creştere, se arată în studiul „Digital Auto Report al companiei de consultanţă şi audit PricewaterhouseCoopers (PwC).
„Bucureştiul, cu circa 1,4 milioane de autoturisme înmatriculate oficial, la care se adaugă cele în tranzit, este de mulţi ani în topul celor mai congestionate oraşe din Europa, iar nivelul particulelor în suspensie din aer este dublu faţă de cel maxim recomandat de Organizaţia Mondială a Sănătăţii. În acest context, sunt necesare soluţii noi de transport, o variantă fiind modelele de proprietate alternative, precum abonamentul, închirierea, car sharing, ride-hailing, ridesharing şi micro-mobility, a declarat Daniel Anghel, partener şi liderul serviciilor fiscale şi juridice al PwC România, citat de zf.ro.
Parcul auto al Europei va creşte cu circa 1,4% până în 2025, la 273 milioane de euro, de la 269 milioane de automobile în 2020. După această creştere, piaţa automobilelor va înregistra o scădere de 5,4% până în anul 2030, ca o urmare a dezvoltării platformelor de ridesharing. „În Europa, estimările arată că segmentul modelelor alternative de proprietate va creşte de la o valoare de 33 miliarde de dolari în 2018, la 191 miliarde dolari în 2025 şi 393 miliarde de dolari în 2030. La nivel global, modelele alternative de mobilitate vor ajunge să reprezinte între 17 şi 28% din transportul cu vehicule la nivel global până în 2030, mai notează autorii studiului.