La Salonul Auto de la Paris, Honda va prezenta ultima evolutie a viitorului hothatch Civic Type R. Acesta este inca in forma de concept, dar este foarte aproape de productia de serie si va debuta pe piata anul viitor.
Japonezii ne anunta ca propulsorul viitorului Civic Type R va oferi performante pe care alte modele ale constructorului japonez nu le-au atins, si aici ei includ vechiul Civic, Integra, Accord sau chiar legendarul NSX. Cilindreea va fi de 2,0 litri, cu o configuratie de patru cilindri in linie si tehnologie VTEC. Turatia maxima atinsa de noul motor va fi de 7000 rpm, una destul de ridicata pentru o unitate turbo.
Honda Civic Type R promite unul dintre cele mai bune raspunsuri la apasarea pedalei de acceleratie, un nivel de cuplu foarte ridicat si o putere maxima de peste 280 CP. Pentru a satisface cele mai ridicate pretentii de sportivitate, Honda a dezvoltat un tren de rulare adaptiv si un mod special denumit +R, destinat utilizarii pe circuit. Acesta va face ca trenul de rulare sa fie mai rigid, directia mai incisiva si raspunsul motorului mult mai prompt. Pentru puntea fata, japonezii au pregatiti si o configuratie speciala cu scopul de a reduce fenomenul de torque steer, tipic pentru masinile cu tractiune fata si putere ridicata.
Honda Civic Type R in versiunea concept va fi expusa in cadrul standului Honda de la Paris, iar versiunea de serie este asteptata anul viitor.