Primăria din Paris a introdus etichete colorate pentru restricționarea selectivă a circulației mașinilor în capitala Franței, în încercarea de a reduce poluarea generată de gazele de eșapament.
Sistemul de etichete colorate se numește CriAir și împarte mașinile în șase clase de poluare, în funcție de tipul motorului (diesel/benzină), anul de fabricație și norma de poluare. Potrivit acestei clasificări, cele mai poluante sunt mașinile cu motoare diesel Euro 2 fabricate între anii 1997 și 2000 (identificate printr-o etichetă gri lipită pe parbriz) și cele cu motoare diesel Euro 3 fabricate între 2001 și 2005 (etichetă maro).
Pentru aceste categorii, Primăria Parisului a propus interzicerea circulației pe teritoriul orașului, până la urmă decizia fiind luată doar pentru cele cu etichetă gri. Este vorba de aproximativ 6% dintre cele 32 de milioane de mașini care circulă pe teritoriul Franței.
Primarul Parisului, Anne Hidalgo, și-ar fi dorit ca și cele cu etichetă maro să fie restricționate, ceea ce ar fi însemnat încă 14% din flota de mașini de pe teritoriul Franței. Poluarea în Paris a atins cote alarmante, de multe ori aerul fiind irespirabil.
O ofertă de gratuitate pe transportul în comun nu a atras prea mulți parizieni. De asemenea, restricționarea traficului pe baza numărului de înmatriculare a fost dificil de implementat. Pe de altă parte, mașinile cu etichete colorate sunt ușor de identificat de către agenții de poliție.
via | autonews.com