Pauza de cafea cu Honda HR-V Sport

vezi galeria foto

La doar două luni de la prezentarea oficială, am reușit să ne delectăm pentru câteva zile la volanul noii Honda HR-V Sport, care s-a dovedit a fi companionul ideal pentru o ieșire în natură alături de prieteni și colegi.


Am avut la dispoziție vârful de gamă și anume versiunea Sport a lui HR-V. Sub capota acesteia putem întâlni propulsorul turbo 1.5 benzină împrumutat de la Civic. Unitatea produce 182 CP și 220 Nm. În cazul mașinii de test, transmisia este de tipul CVT, o cutie care gestionează cu lejeritate resursele propulsorului. Accelerația de la 0 la 100 km/h se desfășoară cu rapiditate, în doar 8,6 secunde, în timp ce acul vitezometrului se oprește în dreptul valorii de 200 km/h. Desigur, acest ultim aspect nu poate fi probat pe drumurile publice din România.


Versiunea Sport vine și cu un pachet stilistic suplimentar, care este format dintr-un splitter frontal subțire, ornamente negre pe aripi și un design mai agresiv al barei de protecție din spate. De asemenea, echiparea Sport primește și un set de jante negre de 18 inchi, dar și blocuri optice cu tehnologie LED.

Dar să revenim la ieșirea în natură, pentru care noua Honda HR-V Sport s-a dovedit a fi excelentă. În primul rând, ținem să menționăm că nu ne-am fi așteptat la un interior atât de spațios, în ciuda dimensiunilor compacte ale exteriorului (lungime 4.346 mm, lățime 2.019 mm și înălțime 1.605 mm). Locul pasagerilor a fi mai mult decât suficient, iar cei din spate s-au bucurat de un loc deosebit de generos în zona genunchilor, dar și a capului.


Spațiul suplimentar este creat de inginerii de la Honda, care au decis montarea rezervorului de combustibil într-o nouă poziție centrală. De asemenea, versatilitatea se află în topul clasei mulțumită scaunelor Magic Seat, care pot fi dispuse în trei poziții: Utility (spațiu maxim disponibil pentru bagaje), Tall mode (caz în care permit introducerea unor bagaje de maximum 1.240 mm înălțime) și de Long mode (în care toate scaunele sunt pliate, inclusiv cel al pasagerului din față, pentru a permite introducerea unor obiecte de maximum 2445 mm lungime.


Honda HR-V Sport s-a dovedit a fi într-adevăr sportivă și foarte plăcută de condus, atât pe străzile din oraș, cât și pe drumurile libere din afara Bucureștiului. Suspensia este bine reglată și confortabilă, dar în același timp, oferă un ruliu scăzut, care permite efectuarea unor manevre precise. Controlul bun este asigurat și de direcția atent reglată.

Transmisia CVT funcționează impecabil în modul Sport unde simulează schimbarea a șapte trepte de viteză. De asemenea, șoferul are opțiunea de a selecta precis treapta optimă cu ajutorul padelelor din spatele volanului.


Trebuie să recunoaștem că Honda HR-V Sport s-a descurcat de minune cu cinci persoane la bord, nefiind sesizate diferențe mari între performanțele obținute doar cu șoferul în mașină. De asemenea, frânele acționează foarte bine, chiar și în cazul în care mașina este încărcată cu sarcina maximă specificată de producător.

Interiorul a primit un plus de calitate, iar o bună parte din materialele folosite sunt moi la atingere. Scaunele s-au dovedit a fi confortabile la drum lung, iar poziția de condus poate fi reglată cu ușurință pentru orice șofer, oricât de înalt ar fi, iar în același timp, pasagerii din spate rămân cu spațiu mai mult decât suficient pentru picioare. Tot la capitolul spațiu, volumul minim al portbagajului este de 470 de litri, iar forma acestuia permite o încărcare generoasă. În cazul în care se pliază spătarul banchetei, spațiul maxim crește până la 1.103 litri.


Unitatea media propusă de Honda pentru noul HR-V funcționează pe baza sistemului Android, ceea ce permite instalarea unei suite întregi de aplicații și efectuarea unor setări complexe. De asemenea, conectarea unui smartphone poate fi realizată în doar câteva secunde.

Din punct de vedere al siguranției, faceliftul lui HR-V vine cu o multitudine de sisteme de asistența, dintre care putem enumera: sistemul de asistență împotriva coliziunilor frontale, sistem de recunoaștere a semnelor de circulație, limitatorul inteligent de viteză, asistența la depășirea benzii de rulare, faza lungă automată, dar și multe altele.

În România, Honda HR-V pleacă de la 24.050 euro cu TVA inclusă. Noi am plecat la cafea cu versiunea de top, echipată cu un motor de 182 de cai-putere și transmisie automată, care are un preț de listă de 31.050 de euro cu TVA inclusă. Poți citi testul nostru cu acest exemplar în numărul 9/2019 al Revistei Auto Bild România.


CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE