Înainte de a face referire la schimbarea de la cel mai înalt nivel al departamentului Audi Design, să amintim numai câțiva dintre italienii care au semnat realizări remarcabile pentru mărcile gremane premium: Bruno Sacco (Mercedes-Benz), apoi Bertone și Giugiaro (BMW).
Cât despre Audi, notăm că Hartmut Warkuss, cel care a redefinit identitatea mărcii în faza de ascensiune din anii 70-80, a promovat o puternică „amprentă Giugiaro’, ca să zicem așa – vezi Audi Coupe Quattro și toată gama Audi de atunci. Parcă anume pentru a-i arăta acestuia că italienii îl pot depăși oricând, Pininfarina a recarosat Audi Coupe Quattro sub forma spectaculosului prototip Audi Quattro Quartz (rămas exemplar unic).
În fine, cer este că, în zilele noastre, designerul italian Massimo Frascella tocmai a luat locul lui Marc Lichte în fruntea departamentului Audi Design. Massimo Frascella a declarat: „Venirea mea la Audi este un moment foarte special pentru mine. Sunt profund onorat să îmi asum rolul de Chief Creative Officer și să ghidez o echipă atât de talentată în modelarea viitorului mărcii către noi culmi ale inovației și distincției. Cred în puterea emoțională a designului de a inspira, conecta și impulsiona schimbarea și sunt aici pentru a hrăni și promova creativitatea ca o inima bătând cu putere pentru marca noastră.’
Filosofia lui Frascella: „Simplitatea este esența abordării mele asupra designului. Sunt pasionat de crearea de modele care să nu aibă ornamente opulente și irelevante și care să nu se limiteze la urmarea tendințelor. Anticipez că ne vom baza pe un limbaj de design atemporal și sofisticat.’
Împreună cu Massimo Frascella, compania stabilește acum orientarea stilistică pentru viitoarele generații de modele Audi. În următorii ani, exploziile multiple ale inovațiilor tehnologice vor schimba în mod decisiv formele și funcțiile pe toate segmentele de vehicule. Din acest motiv, Audi și-a restructurat recent departamentul de design pentru a raporta direct președintelui Consiliului de Administrație.
Gernot Döllner (CEO Audi) își schițează obiectivul: „Designul a făcut întotdeauna parte din nucleul mărcii, din ADN-ul mărcii Audi. De aceea, mai ales în această fază de transformare tehnologică, „Vorsprung durch Technik’ cretivitatea designului trebuie să fie vizibilă și tangibilă în interiorul și exteriorul tuturor modelelor de serie viitoare. Massimo Frascella se va asigura că vehiculele Audi vor întruchipa identitatea mărcii printr-un limbaj de design inconfundabil și emoționant. Claritatea, precizia și proporțiile perfecte sunt în centrul filozofiei sale de design – calități care se încadrează perfect în imaginea mărcii Audi.’
Predecesorul Marc Lichte a condus departamentul Audi Design începând din 2014. Observând cele mai reușite creații ale sale de-a lungul anilor, se poate spune că el a promovat cu succes un stil conservator-perfecționist. Pe de altă parte, transformările radicale prin care trece acum domeniul auto presupun, fără doar și poate, o abordare care să se detașeze de valorile clasice și să avanseze intens, însoțind noile perspective tehnologice.