Peugeot: A treia generație 308

 

Francezii de la Peugeot au dezvelit cea de-a treia generație a lui 308. Debut comercial în a doua parte a anului.

Peugeot și-a schimbat sigla de curând, iar odată cu aceasta a prezentat și noua generație a lui 308. Predecesorul său a fost lansat în urmă cu opt ani, așa că era așteptat un înlocuitor de ceva vreme. Noul model va debuta comercial în a doua parte a lui 2021.

Noua generație Peugeot 308 are un ampatament mărit cu 5,5 cm și o lungime totală mai mare cu 11 centimetri. Toată creșterea este dedicată pasagerilor, deoarece volumul portbagajului a scăzut de la 420 de litri la 412 litri. Plafonul a fost coborât cu doi centimetri pentru a reduce coeficientul aerodinamic la doar 0,28.

Interiorul continuă ideile nonconformiste ale mărcii din Sochaux, așa că avem o iterare proaspătă a conceptului i-Cockpit. Lista de dotări este actualizată conform așteptărilor din 2021, iar clienții vor putea schimba între opt culori ambientale și asculta artiștii preferați prin cele 10 difuzoare ale sistemului audio Focal oferit opțional.

În ceea ce privește platforma tehnică, avem în față un nou model bazat pe EMP2. Motorizările alimentate cu benzină au trei cilindri în linie și 1,2 litri cilindree, iar ele oferă 110 sau 130 de cai-putere. Un singur diesel este în gamă, un 1,5 de 130 de cai-putere, cu patru cilindri în linie, oferit opțional și cu o automată cu opt trepte. Francezii au anunțat încă de la prima prezentare disponibilitatea viitoare a două variante hibride plug-in ale lui Peugeot 308. Ambele au un motor electric de 81 kW și o baterie de 12,4 kWh. Diferența dintre cele două vine la motorul cu ardere internă care face echipă cu sistemul electric. Astfel, va exista o versiune ce are un motor pe benzină de 130 de cai-putere, precum și o variantă ce are un motor pe benzină de 180 de cai-putere. În total, sistemele de propulsie hibride plug-in ale lui 308 vor oferi o putere cumulată de 180 CP, respectiv 225 CP. Autonomia complet electrică a celor două variante plug-in va fi de 60 de kilometri.

Fanii modelelor sportive de la Peugeot vor trăi un nou moment de regret la aflarea veștii că 308 GTI nu va mai primi un succesor. Același lucru s-a întâmplat și în gama 208, în ciuda faptului că acest model are în continuare mai multe variante dedicate motorsportului, dar niciuna pentru cei care vor un hot hatch pentru drumurile publice.

Jerome Micheron, director de produs în cadrul mărcii din Sochaux, a explicat într-un interviu acordat unei publicații din Regatul Unit că motivul renunțării la GTI este legat de vânzările slabe ale modelelor din această nișă. Soluția unui hot hatch cu sistem de propulsie hibrid plug-in nu va fi aplicată și la 308, deoarece modelul rezultat ar fi prea greu.

Adaugă un comentariu