Podul suspendat Brăila-Tulcea, cea mai complexă lucrare de infrastructură din România ultimilor 27 de ani, va fi realizat în mare parte din fonduri europene. Comisia Europeană a alocat fonduri nerambursabile realizării acestui proiect.
Potrivit premierului Viorica Dăncilă, vineri (30 august) au fost alocate fonduri europene nerambursabile atât pentru realizarea podului suspendat Brăila-Tulcea, cât și în scopul extinerii rețelei de canalizare din Cluj și Sălaj. Investiția a fost asigurată prin Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM).
Citește și:
Noul examen medical obligatoriu pentru șoferi: Nu-l treci, nu iei permisul
Poliția nu vrea să știi asta: când poate deveni nul un proces-verbal completat de Poliţia Rutieră
Ministrul Fondurilor Europene, Roxana Mînzatu, a explicat importanța celor două proiecte: „Podul de la Brăila are o componentă economică: fluidizează traficul de mărfuri. Dincolo de acest proiect mai avem și un al doilea proiect aprobat de Comisia Europeană în această după-amiază, este vorba de extinderea rețelei de apă pentru Cluj și Sălaj. Este un proiect foarte important de care vor beneficia 750.000 de locuitori din aceste două județe. Ajutorul pe care îl primit de la Comisie este semnificativ‘, a declarat aceasta, citată de Mediafax.
Potrivit Digi24, podul suspendat Brăila-Tulcea va fi esențial în dezvoltarea Deltei Dunării, obiectiv pentru care au fost alocate circa 550 milioane de Euro. Dintre acestea, aproximativ 363 milioane de Euro reprezintă fonduri europene.
Durata contractului este de 48 de luni. Dintre acestea, 12 luni sunt alocate proiectării podului, iar 36 de luni – execuției acestuia. Lucrările vor avea o perioadă de garanție de 120 de luni.
Odată finalizat, podul suspendat Brăila-Tulcea va intra automat în Top 5 poduri europene, din punctul de vedere al deschiderii centrale (1,12 km).
Sursa foto: Ron Cogswell, via Flickr