Porsche 911 are o nouă generație, sosită la 54 de ani de la debutul primului model.
Noul 911 a debutat în cadrul Salonului Auto de la Los Angeles și a reușit să se schimbe complet la exterior fără a-și pierde esența. De asemenea, interiorul a fost schimbat complet, iar partea tehnică a primit o actualizare sănătoasă.
Citește și:
Cum obții 500 de lei pentru combustibil?
Spectaculos: vas de croazieră cu circuit de karting
Cel mai bătrân’ VW Beetle din lume a fost complet restaurat
Câte amenzi adună o cameră fixă în două săptămâni
Cum îți poți moderniza mașina
Ora de Educație Rutieră
Șoseaua de Centură a Bucureștiului – un proiect continuu
Ce trebuie să conțină o trusă sanitară auto?
Primul loc în Europa la aglomerație
O noutate absolută este Wet Mode, inclus în standard, care detectează când vehiculul rulează pe asfalt ud, avertizează șoferul în acest sens și comută într-un mod dedicat de operare pentru sistemele de control și de siguranță. Practic, vehiculul ‘simte’ șoseaua udă și este mai pregătit decât alt autoturism să se comporte diferit atunci când rulează în aceste condiții. Folosind comutatorul rotativ de pe volan, șoferul poate să treacă în modul dedicat pentru a beneficia de un comportament rutier mai sigur în aceste condiții.
În timp ce 911 are aceeași siluetă ca predecesorii săi, cel puțin la nivel conceptual, modelul are panouri de caroserie noi și forme proaspete. Farurile sunt acum cu tehnologie Matrix LED, iar capota, bara față și aripile au fost redesenate. Luneta este nouă și integrează cel de-al treilea stop de frână într-un mod inedit, iar toate versiunile de 911 vor avea același spate. Stopurile sunt evoluate stilistic din cele prezente pe generația precedentă, dar acum sunt unite de o bandă de LED-uri de culoare roșie. Evacuările au fost mutate mai aproape de centrul vehiculului și sunt ovale sau rotunde, în funcție de versiunea aleasă.
Interiorul lui 911 are o influență puternică de la Cayenne, Macan și Panamera. Astfel, bordul și consola centrale au făcut cunoștință cu un set de ecrane de rezoluție înaltă și de o diagonală generoasă, în timp ce butoanele și aproape toate elementele cu afișaj analogic s-au făcut uitate. De dragul statisticii, diagonala ecranului tactil al unității multimedia este de 10.9 inchi.
Porsche nu s-a dus total în zona digitală și a păstrat un turometru analogic în centrul ceasurilor de bord. Butoanele de pe consola centrală și de pe bord și-au schimbat forma, iar selectorul treptelor de viteză este complet diferit.
Tot pe partea tehnologică, Porsche oferă mai multe aplicații pentru clienți, mai multe sisteme de asistență a șoferului, tempomat adaptiv cu funcție Stop&Go, un asistent personal cu comandă vocală și un sistem care le permite posesorilor să facă donații caritabile pe măsura impactului ecologic al călătoriilor pe care le întreprind la bordul modelelor 911 pe care le dețin.
La momentul debutului, Porsche 911 are două versiuni: Carrera S și Carrera 4S. Ambele au o motorizare boxer de 3.0 litri cu șase cilindri. Unitatea prezintă o turbosuflantă încă din versiunea de bază. Puterea maximă este de 450 CP, iar singura transmisie din ofertă în acest moment este un PDK nou dezvoltat, cu două ambreiaje și opt trepte. Nu vă speriați, va fi oferită și o cutie de viteze manuală ulterior.
911 Carrera S poate accelera de la 0 la 100 km/h în doar 3.7 secunde, iar fratele său cu tracțiune integrală taie 0.1 secunde din acest timp. Pachetul Sport Chrono îmbunătățește și el performanțele acestea cu 0.2 secunde. Lucrurile se schimbă la capitolul viteză maximă: Carrera S poate să atingă 308 km/h, pe când Carrera 4S se oprește din accelerat la 306 km/h. Vă reamintim faptul că versiunea Carrera este cea de intrare în gama 911, deci vor fi modele mai puternice și mai rapide lansate în 2019 și chiar în 2020.