Cu ocazia aniversarii de 50 de ani a modelului 911, muzeul Porsche va pune accent pe conceptul Rolling Museum’. Planurile pentru acest model, ambasador al brandului, vor fi in 2013 mai dinamice ca niciodata, iar producatorul de masini sport va desfasura diverse activitati in toata lumea.
Cele mai importante activitati care vor avea loc in prima jumatate a anului sunt deja stabilite, incepand cu evenimentul Langenburg Historic’, intre 19 – 21 aprilie. In timpul acestui eveniment va avea loc o intalnire foarte deosebita – pilotul Jürgen Barth va conduce modelul Porsche 718 W-RS Spyder. Tatal acestuia, Edgar Barth, a castigat competitia Mountain Championship in 1963 cu Bunicuta’, masina denumita astfel de mecanicii Porsche datorita perioadei neobisnuit de lunga de activitate (1961-1964). Jürgen Barth si-a sarbatorit cel mai mare succes in 1977, cand a castigat cursa 24 de ore de la Le Mans si in 1980, cand a castigat cursa de 1000 km la Nürburgring.
De pe 16 pana pe 19 mai, muzeul Porsche va participa la legendara cursa de 1000 de mile „Mille Miglia’, cu un line-up impresionant de doua Porsche 550 Spyder, doua modele 356 Coupé si un 356 Speedster. Traseul acestei curse cuprinde unele dintre cele mai pitoresti drumuri, de la Brescia pana la Roma si inapoi, si reprezinta unul dintre cele mai importante evenimente din calendarul muzeului Porsche. Cursa „Mille Miglia’ ramane o provocare si pentru masinile si soferii din prezent, tinand cont de faptul ca ruta de 1000 de mile trebuie parcursa in trei zile si ca, de obicei, cuprinde cateva zone climatice diferite.
Pe 23 iunie 2013, Muzeul Porsche va trimite doua modele clasice de curse la Le Mans. Anul acesta, cursa de 24 de ore de la Le Mans, o competitie pe care Porsche a dominat-o din 1970, cu 16 victorii la activ, va sarbatori aniversarea de 90 de ani.
In mod firesc, legendarul model Porsche 917 KH nu putea lipsi de la eveniment. In 1970, dupa 343 de ture si 4607.811 de kilometri parcursi, Hans Herrmann si Richard Attwood au fost primii care au trecut linia de sosire cu Porsche 917 KH, care purta atunci numarul 23. La Le Mans, fanii si vizitatorii il pot intalni pe fostul pilot Porsche, specializat pe cursele pe distante lungi, Hans Herrmann, care detine peste 80 de victorii in total. Un model Porsche 962, din anul 1987, va participa, de asemenea, la eveniment, reprezentand modelele 956/962 care au avut sapte victorii la Le Mans inainte de anul 1994.
„Festivalul de viteza’ de la Goodwood ar fi de neconceput fara Porsche. Incepand cu 1993, acest eveniment motorsport anual are loc pe domeniul Lordului March din West Sussex. Anul acesta, editia cu numarul 20 a festivalului se va desfasura intre 11 si 14 iulie. Aniversarea „50 de ani de 911′ va reprezenta un punct de interes in cadrul evenimentului. Vizitatorii se vor putea bucura de curse de demonstratie cu cate sapte masini din sapte generatii diferite ale modelului 911, precum si cu alte modele, ca 917 KH, 962, 911 GT1 ‘98, 917/30 si 935/78, denumit si Moby Dick’. De asemenea, va fi prezent si modelul 936 Spyder, care este unul dintre cele mai de succes modele Porsche, cu trei victorii la Le Mans.
Intre 19 si 21 iulie se va desfasura evenimentul Solitude Revival’, la care vor participa mai multe modele Porsche 911, un 718 Formula 2 si 356 Abarth, in preajma fabricii din Stuttgart. La aceasta actiune se vor alatura si fosti piloti de curse de succes, de la Hans Herrmann la Kurt Ahrens sau Eberhard Mahle, care vor aminti de legendarele victorii Solitude din trecut.
Porsche are o abordare proprie a conceptului „Rolling Museum’. Aproape toate piesele de muzeu sunt pregatite sa fie scoase la drum si sa isi indeplineasca, astfel, scopul original pentru care au fost create – sa fie conduse. Inainte si in timpul fiecarei curse, specialistii de atelier ai muzeului se vor asigura ca ambasadorii pe roți sunt pregatiti pentru urmatorul eveniment. Astfel, Muzeul Porsche devine un etalon pentru varietate si istorie vie, cum putine alte muzee reusesc sa o faca. Inlocuind expozitiile conventionale statice, piesele rearanjate si revizuite constant ofera o perspectiva dinamica asupra istoriei masinilor de curse.