Porsche instalează în Berlin prima stație de 350 KW pentru încărcarea mașinilor electrice

vezi galeria foto

Porsche a făcut progrese importante în domeniul propulsiei electrice în anii care au trecut de la prezentarea prototipului Porsche Mission E. Compania germană vrea să depăşească momentul Dieselgate şi să devină vârful de lance al grupului VW la capitolul motoarelor full electrice. Un pas important a avut loc recent când Porsche a decis să instaleze prima stație de încărcare a mașinilor electrice de 350 KW în Berlin.


Stația de încărcare de 350 de kilowați (800V) a fost montată la sediul companiei din Berlin-Adlershof. Stația de încărcare utilizează o tehnologie ultra performantă: răcirea cu lichid. Cablul de încărcare în sine este răcit cu lichid pentru evitarea încălzirii pinilor. Ratele ridicate de energie electrică transferate ar duce la prăjirea oricărui cablu de încărcare CCS curent. Aproximativ 100 de kilowați/oră sunt transferaţi în 15 minute în stația de încărcare prototip.


Stațiile de încărcare cu standarde CCS sunt limitate la 50 kilowați cu tehnologia actuală. Stația de încărcare de 350 de kilowați poate încărca bateria unei mașini electrice la o capacitate de 80% în aproximativ 15 minute. Aceasta este jumătate din timpul stațiilor de încărcare rapidă CCS de astăzi.

O altă inovaţie Porsche o reprezintă folosirea unui nou stâlp solar cu o înalţime de 25 m ce poate furniza 33.000 kilowați/oră pe an și va oferi suficientă putere pentru a acoperi întreaga cerere de energie a sediului din Berlin-Adlershof.


La acest moment această tehnologie este destul de costisitoare și va necesita o investiție considerabilă pentru ca toate mașinile cu standard CCS să fie capabile să o utilizeze. Grupul Volkswagen a fost obligat să investească 2 miliarde de dolari pe o perioadă de 10 ani în infrastructura de alimentare a vehiculelor cu emisii zero, ca parte a soluționării scandalului diesel. O parte din cele 2 miliarde de dolari ar putea fi folosite pentru viitoarele stații de încărcare de 350 de kilowați.


Vestea bună este că orice progres pe care Porsche îl înregistrează poate aduce beneficii tuturor mașinilor electrice cu standard CCS. Toate motoarele Tesla și cele ale producătorilor germani utilizează standardul CCS. Asta înseamnă că mii de alte vehicule electrice ar putea utiliza posturile de încărcare rapidă, nu doar Porsche.

Staţiile de încărcare ultra rapide fac parte dintr-un plan de colaborare mai larg care include companiile VW Group, BMW Group, Daimler AG şi Ford Motor Company.  Conform acestui plan până la sfârşitul anului 2020 ar trebui să existe în Europa cel puţin 400 de staţii de încărcare ultra rapide.

CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE