Porsche renunță la motoarele diesel în favoarea sistemelor hibride și a viitoarelor modele electrice.
Decizia este legată de lansarea lui Taycan în 2019, dar și de impactul pe care scandalul Dieselgate l-a avut asupra mărcii din Zuffenhausen. Inițial, părea că Porsche va oferi din nou diesel-uri în gamele Macan, Cayenne și Panamera, însă cererea scăzută pentru acestea i-a făcut pe nemți să se răzgândească.
Citește și:
Atenție, cresc amenzile! Cât va fi punctul de amenda din ianuarie?
Carburanții își schimbă denumirile din 12 octombrie
5 sfaturi esențiale pentru conducerea pe timp de ceață
O metodă inedită ca să scapi de punctele de penalizare de pe permis
Șoferii începători ar putea rămâne fără permis mai ușor
ANAF verifică toate mașinile second-hand aduse în țară
Doar 15% din modelele Panamera vândute în 2017 erau cu o motorizare diesel. Actuala generație a lui Cayenne a fost lansată fără diesel-uri în ofertă, iar modelul Macan nu mai are nici el motor diesel în ofertă. Practic, Porsche a confirmat o decizie care părea să fie luată de multă vreme.
Porsche renunță la diesel pentru că le va oferi clienților modele și mai eficiente în viitor. Tocmai de aceea, întreg bugetul pentru dezvoltarea motoarelor diesel va fi investit în modelele electrice ale companiei germane.
Primul Porsche electric de serie se va numi Taycan și va debuta în 2019. Acesta va avea două motoare și va oferi aproximativ 600 CP. Va fi capabil să accelereze de la 0 la 100 km/h în aproximativ 3.5 secunde, iar sprintul până la 200 km/h va necesita mai puțin de 12 secunde. Autonomia estimată a primului Porsche electric de serie va fi de 500 de kilometri conform NEDC, adică aproxiamtiv 400 de kilometri conform WLTP.
Porsche renunță la diesel pe bună dreptate în acest context, deoarece vânzările companiei ar putea să nu fie afectate de această decizie. Rămâne de văzut dacă vor fi urmați în această direcție și de alți producători de automobile de lux care oferă și variante diesel ale unor produse.