Prezența mărcii Porsche în referințele date de Guinness World Records e deja o normalitate.
Mașinile sport germane au ajuns acolo cu tot felul de mențiuni privind performanțe dinamice de top. Lucrurile merg acum mai departe prin intermediul lui Porsche Taycan, sedan sportiv cu propulsie electrică reprezentativ pentru orientările de viitor ale mărcii.
Porsche Taycan (într-o versiune având tracțiune numai pe roțile din spate) tocmai astabilit recordul mondial pentru cel mai lung drift (parcurgerea unei curbe cu roțile directoare îndreptate invers față de traiectoria aleasă decât ar presupune conducerea convențională și cu roțile din spate patinând).
Dennis Retera (Instructor Șef la Porsche Experience Center Hockenheimring) s-a aflat la volanul mașinii cu prilejul temerarei încercări de drift. El a reușit să parcurgă în drift 210 ture în jurul centrului pistei criculare de la Porsche Experience Center, aflat pe circuitul Hockenheimring.
Mașina s-a înscris pe o traiectorie cu lungimea de 200 m pe tur, driftul ajungând să măsoare în total 42,171 km. Durata driftului și viteza medie au fost de 55 de minute și, respectiv, 46 km/h. „Când sistemele de stabilitate sunt dezactivate, alunecarea cu un Porsche electric este extrem de ușoară, mai ales cu această variantă de model, care este propulsată exclusiv de roțile din spate', a menționat Dennis Retera.
Vă întrebați cum de nu au explodat pneurile mașinii de-a lungul acestui maraton
de drift? Faptul a fost posibil prin irigarea pistei, rezultând reducerea abraziunii dintre asfalt și roți.
Stabilirea noului record a avut loc sub supravegherea judecătorului oficial al Guinness World Records™ Joanne Brent. Ea supraveghează de peste cinci ani mai multe tipuri de tentative de înscriere în Guinness World Records™ : „Am avut câteva încercări de recorduri de drift, dar una cu o mașină sport electrică
este ceva foarte special și pentru noi. Aici Porsche a făcut o adevărată muncă de pionierat', a spus ea. Expertul Guinness a documentat meticulos încercarea, cu o gamă întreagă de ajutoare tehnice și alți experți independenți: înainte de testare, un topograf local a măsurat diametrul de 80 de metri din zona Porsche Experience Center cu precizie milimetrică. GPS-ul și senzorii de rotire din vehicul au fost folosiți în scopuri de documentare, la fel și o cameră instalată pe acoperișul turnului de control al pistei, care a filmat întreaga tentativă de stabilire a recordului.
Porsche Taycan este deja deținător de recorduri în multe alte discipline: fie că este vorba de cursa de anduranță de 24 de ore, de peste 3.425 km pe pista de mare viteză din Nardò; cel mai bun timp din clasa sa de 7:42 minute pe Nürburgring-Nordschleife sau cele 26 de sprinturi de la zero la 200 km/h pe aerodromul din Lahr – recordurile primei mașini 100% electrice de la Porschesunt impresionante.