Porsche Taycan debutează oficial: tot ce trebuie să știi

vezi galeria foto

Porsche Taycan a fost prezentat oficial de producătorul din Stuttgart.


Este prima mașină 100% electrică a mărcii cunoscute pentru modelele sport și promite până la 761 de cai-putere și o autonomie de până la 450 de kilometri. Până acum, Porsche Taycan a fost prezentat doar în variante prototip cu diferite straturi sau forme de camuflaj. De data aceasta, avem imagini oficiale cu versiunea de producție de serie a lui Porsche Taycan, adică exact modelul care va ajunge la clienți.

Porsche Taycan a fost anticipat de conceptul numit Mission E. La momentul prezentării acestuia, Porsche a surprins lumea prin intenția lansării unui model 100% electric, iar zvonurile despre modelul rezultat au circulat libere pe internet până în acest moment. Porsche Taycan a fost prezentat oficial simultan în cadrul a trei evenimente separate, derulate în China, Canada și Germania. Toate trei au avut loc înainte de Salonul Auto de la Frankfurt, care este la mai puțin de o săptămână distanță de primele zile dedicate presei.


Chiar înainte de debutul public, Porsche Taycan are deja cu ce să se mândrească și nu vorbim aici despre aspectul exterior sau specificațiile tehnice, ci de titlul de cea mai rapidă berlină pe circuitul Nurburgring Nordschleife. Cel mai solicitant circuit din lume a fost parcurs de un exemplar Porsche Taycan de pre-serie cu pilotul Lars Kern la volan în doar 7 minute și 42 de secunde.

Așadar, celor de la Porsche le-au fost necesari doar patru ani de la momentul prezentării unui concept al primului lor model electric până la debutul public al variantei de serie inspirate de aceasta. Caroseria are o lungime de 4.963 milimetri, o lățime de 1.966 milimetri și o înălțime de 1.378 milimetri. Ampatamentul este de 2.900 de milimetri, pe când întregul design are un coeficient aerodinamic de 0.22, adică unul foarte bun.


Spre comparație, un Porsche Panamera este mai lung cu câțiva centimetri, dar are un ampatament diferit cu doar câțiva milimetri. Fabrica din Zuffenhausen va produce maximum 40.000 de Porsche Taycan pe an, iar nemții au primit deja 30.000 de pre-comenzi până acum, fiecare cu un depozit de 2.500 de euro.


La momentul dezvelirii variantelor de serie, Porsche a ales să prezinte doar două versiuni de Taycan: Turbo și Turbo S. În mod evident, nu există nicio turbosuflantă pe vreunul dintre aceste modele, dar nemții au ținut să folosească aceste denumiri pentru a fi în temă cu modul în care își denumesc celelalte automobile din gamă. Ulterior, va debuta un Porsche Taycan 4S, dar este posibil ca acesta să nu fie cel mai accesibil din această linie nouă de la Porsche.

Vestea bună pentru potențialii clienți este că nu contează dacă alegi un Taycan Turbo sau Taycan Turbo S, pentru că ambele au două motoare electrice. Varianta ‘Turbo’ are un total de 625 CP și 850 Nm și un maximum de 680 CP, pe când modelul denumit ‘Turbo S’ livrează 625 CP și 1.050 Nm, dar asigură un maximm de 761 cai-putere în modul overboost. Și acesta este impropriu pentru un automobil electric, dar este tolerat pentru că se referă la o creștere temporară a puterii maxime livrate.


Un Taycan Turbo poate sprinta de la 0 la 100 km/h în doar 3.2 secunde, pe când fratele său cu S în coadă face același lucru în doar 2.8 secunde. Totodată, indiferent de versiunea aleasă dintre cele două modele ‘Taycan Turbo’, masa proprie este de 2.295 de kilograme, adică apropiată de cea a unui Tesla Model S P100D Performance, dar nu mai mică decât a modelului american.

Mai menționăm faptul că un Taycan Turbo are o baterie de 93.4 kWh și poate rulat între 381 și 450 de kilometri conform standardului de măsurare WLTP. Fratele său cu S în coadă are o baterie de 94.3 kWh și poate asigura între 388 și 412 kilometri autonomie.


Te vei putea simți ca într-un Porsche modern în ambele, deoarece un Taycan Turbo sprintează de la 0 la 200 km/h în 11.1 secunde, respectiv 9.8 secunde pentru Taycan Turbo S. Adică suficient încât să ți se facă rău dacă repeți experiența de câteva ori în calitate de pasager. Cei de la Porsche au explicat deja că poți să faci 10 reprize 0-100 km/h sau patru accelerații de la 0 la 200 km/h fără a afecta în vreun fel performanța vehiculului. Viteza maximă este de 260 km/h, deosebit de ridicată pentru un vehicul electric.

Porsche Taycan are și prețuri anunțate oficial

Indiferent de versiunea de Taycan Turbo, este posibilă încărcarea de la o priză de până la 270 kW (tehnologie nedisponibilă comercial în acest moment). Ca idee, cea mai puternică priză de încărcare a unei mașini electrice oferită actual livrează 150 kW, iar stațiile din România sunt de 50 kW în acest moment, urmând să fie inaugurate și la noi în țară stații de 100 kW în următorul an.

Există și posibilitatea încărcării de la o priză de curent alternativ, care funcționează la doar 11 kW în cazul acestui model. Alte mașini electric, din diferite segmente, pot fi încărcate cu maximum 43 kW de la o asemenea priză dacă este folosit un adaptor specific pentru această încărcare. Elementul cu adevărat diferit este utilizarea unui sistem de electric de 800V, unic în segment.

Unică în segment este și transmisia cu două trepte, gândită special pentru a permite accelerări rapide și rularea cu viteze ridicate în condiții de eficiență maximă. Aceasta este montată pe puntea spate.

Taycan are cinci moduri de rulare, care merg de la Range (optimizat pentru autonomie maximă), până la Sport Plus. Nu lipsește de pe listă nici Individual, unde veți putea personaliza diferite setări și reacții ale mașinii în anumite condiții. Taycan are în dotare Porsche Active Suspension Management, aerodinamică activă, direcție integrală, Porsche Torque Vectoring Plus, Dynamic Chassis Control Sport și suspensie pneumatică. Sistemul de recuperare a energiei cinetice pierdute în mod normal la frânare are capacitatea de a asigura o autonomie suplimentară de patru kilometri în urma unei frânări de la 200 km/h.

În România, un Porsche Taycan Turbo va porni de la la 157.300 de euro. Varianta de top, Turbo S, va porni de la 190.800 de euro, pe când versiunea Taycan 4S, încă nedisponibilă pentru comandă și fără specificații prezentate public, va fi mai accesibilă.


CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE